Kaufland: Българската къдрава маруля е най-предпочитана от всички зелени салати
Секция: БЪЛГАРИЯ
28 Юни 2023 13:57
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Kaufland: Българската къдрава маруля е най-предпочитана от всички зелени салати Четири български производителя обезпечават целогодишната необходимост на ритейлъра от листния зеленчук.Веригата проверява салатите с 12-точков контрол

/КРОСС/ София, 28.06.2023 г. - Българската къдрава маруля „Брей!" е най-предпочитаният артикул от клиентите на Kaufland от категорията на листните салати. На второ място е айсбергът, а третото място държи миксът от бейби салати. Това показват данните на най-големия ритейлър по отношение на предпочитанията на клиентите им към листните салати. Къдравата маруля е годишен артикул на рафтовете на веригата и интересът към нея е постоянен. За производството на къдрава маруля Брей! ритейлърът си партнира с четирима български производители.

„За марката „Брей!" имаме завишени изисквания към всеки един доставчик. Той трябва да е сертифициран по GLOBAL G.A.P. Това е международен сертификат, който гарантира, че доставчиците отговарят на определи изисквания. Тези изисквания гарантират качество от зрънцето до готовата продукция при нас", споделя Цветомира Палашева, експерт „Качество Плодове и зеленчуци", Централен склад на Kaufland, с. Стряма.

Заедно с производителите, ритейлърът извършва подбор на най-добрите и подходящи сортове и семена още преди сеитба. Проследява процесите и условията на отглеждане и съхранение на продукцията и осъществява контрол върху продукцията, още преди тя да бъде събрана и изпратена към логистичния ни център.

12 са елементите на качествен контрол на плодовете и зеленчуците, прилагани от Kaufland. Ритейлърът извършва всекидневни проверки за съответствие с изискванията на веригата за свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета - клас, произход, марка, сорт; ежемесечни тестове за пестициди; температурен контрол и др.

Към края на миналата година ритейлърът добави към acopтимeнтa на собствената си марка „Брей!" 10 пpecни плoдoвe и зeлeнчyци c гapaнтиpaн бългapcки пpoизxoд, пpoизвeждани при изключително строг контрол за качество, сред които е и къдравата маруля. Плaнoвeтe на Kaufland зa 2023 г. ca дa yдвoи бpoя им.

Качественият контрол на зелената салата е темата на втория епизод от съвместната рубрика на Kaufland и дългогодишния журналист и експерт по темите за качеството на храните - Биляна Гавазова. В него тя посещава централния склад на Kaufland България, където експертите по качеството на плодовете и зеленчуците ежедневно осъществяват


качествен контрол на продукцията, преди тя да поеме своя път към магазините на веригата. Качеството на зелената салата се разпознава по 5 основни критерия:
Свеж външен вид;

Пънчето на зеленaта салата трябва да бъде бяло, защото потъмняването показва, че е имала по-дълъг контакт с въздуха след отрязването й;
Зелената салата трябва да е чиста от вредители;
Да няма прораствания на стеблото, които показват, че е стара;

Добър вкус.
Видеото от поредицата дава много полезна и практична информация за съхранението на зелените салати. Цялото видео може да видите тук:

В рубриката, която се излъчва всеки вторник, потребителите получават информация относно качеството на продуктите, предлагани в Kaufland, както и интересни факти и трикове за разпознаване и съхранение на свежите хранителни продукти.

Съвместният видеопроект на Kaufland и Биляна Гавазова, известна със своята експертиза по темите за качеството на стоки и услуги, предоставя практическа информация на потребителите. Те ще получават полезна информация как да разпознават качествената храна, както и хитри съвети за съхранението и употребата на съответните продукти.

Видеопоредицата, която носи името „За качеството с Биляна Гавазова", се излъчва всеки вторник в YouTube канала на ритейлъра.

За Kaufland България:
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 600 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната" се ангажира с различни социални и екологични дейности - от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.