Липса на категоризация и подвеждаща информация в ресторантите по Черноморието
Секция: Туризъм
21 Юли 2023 15:08
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Липса на категоризация и подвеждаща информация в ресторантите по Черноморието "Менюто трябва да бъде на български и на чужд език с цени в български лева и обявен грамаж", обясни инспектор

/КРОСС/ 273 проверки са направени по Черноморието от служители на Комисията за защита на потребителите, от тях 191 са в заведения за хранене и развлечения, 82 в места за настаняване.

„Най-честите нарушения са за липса на категоризация и предоставяне на невярна и заблуждаваща информация в обекта - рекламира се като ресторант, а в реалност е бистро". Това обясни старши инспектор Тодор Стоянов в ефира на предаването „Твоят ден" по NOVA NEWS. Проверки предизвика случаят на семейство, платили почти 500 лв. за пържоли в ресторант на крайморско заведение.

„Поискахме удостоверение за категоризация. Менюто трябва да бъде на български и на чужд език с цени в български лева и обявен грамаж. Цените трябва да са еднакви за всички туристи. Нямаме правомощия да контролираме дали цената е за порция или за грамаж, обясни инспекторът.