Гроздан Караджов: Старите корупционни практики при пътното строителство продължават
Секция: Анализи
26 Ноември 2023 09:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Гроздан Караджов: Старите корупционни практики при пътното строителство продължават

/КРОСС/ Би трябвало да сме доволни, че правителството отпуска над 10 млрд. капиталови разходи, но по-важен е въпросът как ще се усвоят. Това каза бившият регионален министър и депутат от "Има такъв народ" Гроздан Караджов в "Говори сега" по БНТ.

Колкото повече средства се дават за капиталови разходи, това означава, че всеки един от нас малко или много забогатява с тези средства, заяви той. „Когато отидем на Запад и се сравняваме с напреднали европейски държави, казваме вижте какъв им е стандартът, какви са им пътищата, тротоарите - драстична е разликата. Това са капиталовите разходи. Те не са само за нас, остават за нашите деца и внуци. Могат ли да се усвоят през следващата година обаче - категорично не", коментира Гроздан Караджов.

Проблемът по думите му е, че общините и централната държавна администрация нямат строителни книжа, нямат разрешения за строеж, а без разрешение за строеж не могат да се усвоят никакви средства, обясни той. „Дори връщаме на Европейската комисия пари, които са ни предоставени, защото не успяваме да ги усвоим. През 2022 г. отпуснахме 420 млн. лева на общините, но трансферите си стоят "паркирани" пред общините. Ще се учудя, ако в рамките на 3 години дори половината се усвоят. Това е предизвикателство към кметовете. Предполагам, че половината от тези средства ще останат. Ще бъда приятно изненадан, ако успеят да се справят с 1 милиард тази година", добави бившият регионален министър.

По думите му старите корупционни практики при пътното строителство продължават, заяви Гроздан Караджов. Ин хаус договорите продължават да се изпълняват, конкурсите са печелени не от фирмите, предлагащи най-ниска цена и качество. „ПП е продължаване на корупционния модел, поне при пътищата е така", заяви Караджов.

Министрите в кабинета „Денков" са правени в условията на един полукриминален сюжет, заяви депутатът от ИТН. „Алексей Петров е бил логистикът, който е свързал първите лица от ПП с първите лица от ГЕРБ и ДПС и там някъде, в някакви много неясни задкулисни договорки, е станал подборът на тези министри. Очевидно Алексей Петров е имал въздействие и върху министъра на вътрешните работи, очевидно Кирил Петков е получил червен картон от министъра на датата на убийството на Алексей Петров и очевидно тези бомби започват да гърмят една подир друга", посочи Караджов.

БНТ, „Говори сега"