/КРОСС/ Специализираното Висше техническо училище във Виена (FH Technikum Wien) представи супермаркет на бъдещето, в който търговската площ се подобрява с помощта на модерните технологии. Интелигентна пазарска количка, оборудвана с видеокамера, показва на клиентите най-краткия път до желаните продукти. За покупка е достатъчно да поставите желания продукт пред камерата, той ще бъде автоматично разпознат и ще се добави към сметката ви.
От изкуствен интелект и анализ на данни, през софтуерно инженерство и архитектура до облачни услуги и сигурност, всички области на информационните технологии са представени в тази виртуална зона за продажби. Фокусът на проекта е поставен върху работата с технологии, които се използват ежедневно: камери на смартфони и таблети за разпознаване на лица и продукти, навигация на закрито, уеб и мобилни приложения. Мениджърите на супермаркети могат да управляват всички продукти през административния панел. Новите посетители на супермаркета могат да се регистрират чрез уеб приложението и да създават например списъци за пазаруване. Потребителите могат да се регистрират и с профилна снимка, за да влизат автоматично в интелигентната количка за пазаруване чрез разпознаване на лица, когато дойдат в супермаркета.
Тези, които вече са влезли в интелигентна количка за пазаруване в супермаркет, могат да изчислят най-бързия маршрут през супермаркета въз основа на предварително създаден списък за пазаруване. Актуалното изображение на камерата на интелигентната пазарска количка се сравнява с 3D модел на супермаркета, за да се определи позицията на количката. След това пазарската количка сама насочва потребителите към продуктите в супермаркета. За да купи продукта, потребителят просто трябва да го постави пред камерата, която автоматично го разпознава и го добавя към сметката. Когато покупката е завършена, плащането се извършва директно в кошницата. Ако клиентът бърза, той може да се движи из супермаркета без интелигентна количка и да използва всички функции директно на мобилния телефон като уеб приложение.
Експерти от Висшето техническо училище във Виена работят по проекта за интелигентен супермаркет от есента на 2022 г. Според ръководителката на ИТ отдела Силвия Гайер чрез комбинирането на забавни елементи, т.нар. геймификация например, реалното пазаруване може да се разшири в дигиталното пространство. Разширената реалност може да помогне при търсене на храни в супермаркета, които отговарят на определена диета или непоносимост. Пространството ще бъде разширено в бъдеще като част от лаборатории за иновации, бакалавърски и магистърски тези и ще бъде представяно постоянно пред широката общественост. Възможностите са безкрайни и учените очакват с нетърпение да продължат работата си по тези и други идеи със студентите и научните сътрудници.
Източник: © FH Technikum Wien