Българите даряват най-много за здраве, отчита анкета сред клиентите на Kaufland
Секция: БЪЛГАРИЯ
01 Декември 2023 15:08
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Българите даряват най-много за здраве, отчита анкета сред клиентите на Kaufland Най-големият ритейлър у нас се допита до своите клиенти по време на инициативата “Щедрия вторник”

/КРОСС/ Хората даряват най-много за деца в нужда, лица с увреждания и здравни каузи. Това показаха резултатите от анкета за дарителството, която Kaufland проведе по време на инициативата „Щедрия вторник". Тя се проведе на 28 ноември в три от столичните хипермаркети на ритейлъра. От тази година най-голямата търговска верига е генерален партньор за България на Фондация BCausе в популяризирането на „Щедрия вторник" у нас. Целта на кампанията е да повиши интереса към дарителството чрез личен пример, популяризиране на кампании и нови възможности за бизнеса, които обединяват благотворителните организации и местните общности в подкрепа на важни за обществото благотворителни каузи.

На следващо място сред мотивите за дарителство хората нареждат образователните организации, а почти с равен брой гласове са каузите за защита на околната среда и развитие на общностите, което говори за разнообразните интереси на хората, които се спряха пред стената на #ЩедрияВторник. Общо 365 души участваха в допитването, проведено от анкетьори, по темите за дарителство, доброта и доброволчество. Повече от половината участници - 203 души посочват, че през 2023 са правили дарения, а 1/3 от респондентите отчитат, че са били доброволци. Над половината от анкетираните са се включвали в кампаниите на Kaufland с Българския червен кръст (БЧК) и DMS.

„Данните от проучването потвърждават нашите наблюдения, свързани с това, че клиентите ни са готови да даряват и го правят. Ние традиционно ги каним да участват в дарителски кампании около най-големите празници - Коледа и Великден. Само за последната година клиентите ни събраха над 80 000 лв. в помощ на DMS кампаниите, чрез кампанията ни „ДАРИ" и в подкрепа на инициативата „Топъл обяд" на БЧК.", коментира резултатите Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и социална отговорност" в Kaufland България.

В свободен разговор клиентите посочиха имената на общо 42 благотворителни организации или кампании, които работят в различни сфери както в България, така и в чужбина. Най-добре познати от тях са Уницеф, Българска Коледа и БЧК. Сред споменатите организации попадат още SOS Детски селища, Капачки за бъдеще, Фондация "Подай ръка" и Фондация "4 лапи", които Kaufland също подкрепя.

„В деня на Щедрия вторник тази година успяхме на живо да разговаряме с хора от различни възрасти, за които помагането и дарителството са важна част от живота. Отговорите им на въпросите от нашата анкета потвърждават, че хората откликват на различни каузи, близки до техните сърца и откритата комуникация с дарители и общности се отплаща с добро име и подкрепа", каза Елица Баракова, изпълнителен директор на Фондация BCause.

Kaufland България е един от най-големите корпоративни дарители у нас. През последните години веригата реализира множество дарителски инициативи в областта на околната среда, в подкрепа на местните общности, за образователни и културни инициативи, както и за такива, насочени към развитието на българските производители. Компанията реализира годишно над 30 активни кампании, част от които в партньорства с представители на държавни и местни институции, учебни заведения и представители на НПО сектора.