Как функционира чат приложението към Националната телефонна линия за деца 116 111 дискутираха ученици в градовете Плевен, Свищов и Велико Търново
Секция: БЪЛГАРИЯ
10 Декември 2023 16:10
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Как функционира чат приложението към Националната телефонна линия за деца 116 111 дискутираха ученици в градовете Плевен, Свищов и Велико Търново

/КРОСС/ Ученици от 7 до 10 клас в градовете Плевен, Свищов и Велико Търново дискутираха с експертите от Държавната агенция за закрила на детето Гинка Шуклева и Георги Иванов полезността и дейността на Националната телефонна линия за деца 116 111 с акцент върху чат приложението към нея.

Има ли ограничение колко дълъг може да е един чат разговор, кой отговаря на чата и какво се случва, ако бъде подаден сигнал за дете в риск, се интересуваха осмокласниците и деветокласниците от профилирана гимназия с преподаване на чужди езици „Димитър Димов" в гр. Плевен.

Какви са най-честите въпроси, които задават децата по време на чат разговор, използват ли го и възрастни и по какви теми, кой може да разбере, че дете се обадило на НТЛД 116 111 или е потърсило консултантите онлайн, питаха децата от Основно училище „ Д-р Петър Берон" в гр. Плевен.

Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД е на разположение на децата и възрастните, които полагат грижи за тях 24 часа, седем дни в седмицата, анонимно и безплатно. Чат приложението към момента е активно всеки вторник и четвъртък от 14:00 до 16:00 ч., и е достъпно през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД - 116111.bg., обясниха представителите на ДАЗД по време на среша с учениците от Професионална държавна търговска гимназия "Димитър Хадживасилев" в гр. Свищов.

С учениците от Профилирана хуманитарна гимназия "Св. св. Кирил и Методий" и Профилирана езикова гимназия "Проф. д-р Асен Златаров" в гр. Велико Търново експертите на Държавната агенция за закрила на детето дискутираха колко е важно децата да могат да говорят и да бъдат чути, когато нещо ги тревожи. На първо място винаги трябва да  споделяте със семейството си, с учителите ви, но ако се почувствате объркани и търсите подкрепа на момента, на разположение е Националната телефонна линия 116 111 и чат приложението към нея, допълниха представителите на ДАЗД.