Румънските тираджии за въздушния Шенген: Прах в очите
Секция: ИКОНОМИКА
31 Декември 2023 16:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Румънските тираджии за въздушния Шенген: Прах в очите

/КРОСС/ Представители на най-голямата организация на товарни превозвачи в Западна Румъния смятат, че споразумението за частично приемане в Шенген за морския и въздушен транспорт на страната е само ход с цел измама и призовават румънското правителство да ускори действията си за присъединяване и по суша през 2024 г. Според тях трябва да се има предвид, че румънската икономика и общество „са дълбоко засегнати от опашките по границите", предаде за БТА румънската агенция Аджерпрес.

Заместник-председателят на Асоциацията на работодателите на товарните превозвачи "Европа 2002" (APTE 2002) Дорин Поп заяви още в четвъртък, че частичното присъединяване към Шенген няма да има видими ефекти върху икономиката и обществото. Асоциацията на работодателите на товарните превозвачи "Европа 2002" е със седалище в западния румънски град Арад и представлява около 2200 компании в бранша, които управляват над 15 хил. камиона.

 „Това, което Румъния получи от преговорите с Австрия, е само прах в очите, а може би дори не и това. Въздушният и морският трафик в Румъния е минимален в сравнение със сухопътния, независимо дали става дума за хора или стоки. Летищният контрол за документите все още ще съществува, а километричните опашки по сухопътните граници ще останат", заяви Поп. Той отбеляза, че в сряда следобед опашката от камиони на границата с Унгария е била четири километра, а времето за чакане на леки автомобили на изхода е било от няколко часа.

„Опашките по границите оказват силно влияние върху обществото и икономиката. Като представителна организация на бранша на товарните превози ние сме много разочаровани от това споразумение и настояваме за активизиране на действията и преговорите за осигуряване на конкретна дата за присъединяване през 2024 г. и със сухопътните граници", отбеляза Дорин Поп.

Той заяви, че ако сухопътните граници останат извън Шенген, 2024 г. ще бъде много трудна година за превозвачите, „защото пътните такси ще се увеличат в цяла Европа, застраховките на товарите и камионите са поскъпнали, както и полиците за застраховка "Гражданска отговорност" на превозните средства. Всички тези разходи в крайна сметка ще доведат до повишаване на цените на рафтовете".