Електробусите не се финансират достатъчно
Секция: Автомобили
06 Януари 2024 18:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Електробусите не се финансират достатъчно

/КРОСС/ Асоциацията на германските транспортни компании (VDV) критикува липсата на финансиране за електрически автобуси, затова малките и средни автобусни компании, особено в Германия, няма да имат шанс да преустроят своите автопаркове и сервизи.

Това води до два ефекта - дизелови автобуси, които не трябва да се използват заради замърсяването от тях, ще трябва да се движат много по-дълго поради нуждите на транспортните компании и техническото преоборудване ще бъде пропуснато.

„Ето защо трябва да започнем с надеждно федерално финансиране за електроавтобусите и тяхната инфраструктура", казва вицепрезидентът на VDV Вернер Оверкамп. Според индустриалната асоциация VDV разходите за преобразуване на автопаркове, необходимата инфраструктура като работилници, зареждане и управление на безопасността, както и необходимия персонал, обучен в технологията за високо напрежение, не могат да бъдат поети на общинско ниво.

Ако Европейският парламент и Европейската комисия надделеят над държавите-членки в тристранните преговори, които се провеждат в момента, само градски автобуси без емисии ще могат да бъдат регистрирани от 2030 г. Този регламент е част от инициатива на ЕС с цел да направи транспортния сектор по-устойчив и да намали емисиите на CO2 от тежкотоварни търговски превозни средства.

Европейският парламент взе позиция по това на 24 октомври 2023 г. и се очаква регламентът да стане задължителен преди европейските избори. Като част от регламента на ЕС от 2030 г. нататък междуградските автобуси ще трябва да намалят емисиите на CO2 с 45 процента в сравнение с 2019 г. като мярка за постигане на климатична неутралност на ЕС до 2050 г.

Преминаването към градски автобуси без емисии до 2030 г., изисквано от ЕС, и амбициозните цели за намаляване на CO2 за междуградските автобуси означават не само необходимостта от нови превозни средства за нашите транспортни компании, но и значителни инфраструктурни предизвикателства - инвестициите в елавтобуси, комбинирани с разширяването на инфраструктурата за зареждане, адаптирането на депа, работилници и мрежови връзки, далеч надхвърлят финансовия капацитет на транспортните компании и общините.

Без значителна финансова подкрепа от правителствата и по-специално това за преминаване към електромобилност по пътя към постигане на климатична неутралност целите не могат да бъдат осъществени.

Много ни е интересно как този проблем ще бъде решен у нас или въобще ще бъде заобиколен и отхвърлен...