Зарица Динкова: България бележи значителен ръст на полски туристи
Секция: Туризъм
12 Януари 2024 14:51
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Зарица Динкова: България бележи значителен ръст на полски туристи България – страната на спа и уелнеса, печели сърцата на полските туристи

/КРОСС/ По данни на българската система за туристическа информация през 2022 година (между 1 януари и 10 септември) над 250 000 полски туристи са посетили България. За по-кратък период, от януари до края на август 2023 г., полските туристи у нас са се увеличили с 19,4%. Това заяви министърът на туризма Зарица Динкова пред полското издание Wasza Turystyka.

Министър Динкова подчерта, че 90% от полските туристи, които посещават страната ни го правят с цел лятна ваканция, като избират предимно Несебър и Слънчев бряг (над 100 000 туристи) и района на Варна (63 000). Същевременно обаче Министерството полага големи усилия, за да насочи вниманието на посетителите от Полша към спа и уелнес услугите у нас. „Този сегмент се развива много бързо, предлаганият от нас продукт е с най-високо качество, а българските спа почивки се оценяват не само от местни, но и от чуждестранни туристи. Съчетаваме го със здравния туризъм, който е също толкова важен за популяризирането на България. Това се подкрепя от отличните природни условия на България с висока степен на слънчева светлина и българската кухня, която е смесица от средиземноморски и централноевропейски влияния", допълни още министърът на туризма.

Пред полското издание, Зарица Динкова изтъкна и факта, че България е целогодишна дестинация. Благодарение на разнообразието от услуги, културното богатство и благоприятния климат, особено в южната част на страната, той е идеална дестинация за активен туризъм.

Полският пазар е сред приоритетните за България. Затова активната реклама в Полша и фокусът на Министерството основно върху промоцията с помощта на дигитални инструменти е от изключително значение за българския туристически бранш. „Нашата цел е да поддържаме и подобряваме това качество, като същевременно поддържаме атрактивна цена. Имаме много широка гама от услуги както за по-малко заможни клиенти, така и за високо бюджетни. Всъщност всеки ще намери нещо за себе си у нас", каза още министър Динкова.