/КРОСС/ Този скромен на външен вид, сертифициран за улицата електрически камион представлява огромен крайъгълен камък в радикалните усилия за трансформиране на автомобилната индустрия. Това е първото превозно средство, сертифицирано без механична връзка между органите за управление и шасито.
Среднотоварният търговски камион P7-C е базиран на изключително гъвкавото, супер плоско шаси тип „скейтборд" на израелската компания REE, което видяхме за първи път през 2019 г. Машината е с 7258 кг брутно тегло, дължина от 4,9 м, предлага пробег от 241 км и мощност 400 кВт/536 к.с комбинирано със задвижане и спиране на всички колела.
Подобно на много други, EV платформата на REE започва с голяма, плоска батерия. Но в нея няма електрически двигатели, оси, кормилни рейки или хидравлични спирачни системи и дори системи за окачване, директно прикрепени към него. Вместо това, всеки колесен комплект съдържа електронно контролиран "ъглов модул" с всичко в него - управление, окачване, електрически задвижващи двигатели, трансмисия, спирачки, охлаждане и самите колела. Тези модули могат да бъдат изключени за секунди, което прави замени или надстройки дори по-бързо от смяна на гума.
Предимствата? Е, след като имате плоско шаси имате повече място отгоре за пътници, товари или каквото и да е друго, а подовете могат да бъдат толкова ниски, колкото е нужно за лесно влизане и излизане. Воланът и контролите могат да бъдат поставени повече или по-малко навсякъде, което прави невероятно лесно създаването на автомобили с дясно, ляво или централно задвижване.
Гъвкавостта на дизайна е невероятна - можете да изградите какъвто и да е вид превозно средство отгоре без почти никакви механично наложени ограничения. Поддръжката става супер рационализирана, управлението на четирите колела може лесно да бъде вградено или потенциално дори преоборудвано като надстройка към други дизайни.
Всичките тези варианти на машини с управление тип "всичко по кабел" много лесно могат да приемат електронни управляващи сигнали от автономна система за управление, колкото и от човек водач. Автомобилните компании могат да получат краш-тест и сертификация на едно шаси и след това да бъдат уверени, че то ще остане уместно дълго и в ерата на роботикситата.
REE сега обяви, че неговата кабина с електрическо шаси P7-C Class 4 е получила сертификат за федерални стандарти за безопасност на моторните превозни средства, както и одобрение от EPA, което го прави първото напълно сертифицирано превозно средство управляващо „всичко чрез кабел".
„Вярвам, че нашият REEcorner наистина променя играта, позволявайки ни да създаваме електрически камиони, които автопарковете ще искат да купят, а шофьорите ще обичат да шофират, тъй като продължаваме да виждаме силно търсене на нашите работни камиони" - каза Даниел Барел, главен изпълнителен директор и съдружник -основател на REE Automotive, в прессъобщение - „Изключително съм горд от екипа на REE за завършването на сертифицирането на първото в автомобилната индустрия превозно средство изцяло x-by-wire. Клиентите ни с нетърпение чакаха нашите превозни средства да бъдат готови за доставка и сега първите ни демонстрационни камиони са на път към представителствата за оценка от клиенти."
Не е ясно какво се случва с масовото производство на този етап, но REE със сигурност се движи бързо в мисията си да разтърси автомобилния бизнес. Това сертифициране не е само валидиране на технологията - то може да отвори вратата за други модели, изградени с помощта на същата основна технология!