Министърът на туризма: България предлага изключително много възможности за туризъм като четирисезонна дестинация
Секция: Туризъм
17 Февруари 2024 16:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министърът на туризма: България предлага изключително много възможности за туризъм като четирисезонна дестинация

/КРОСС/ Амбицията ми е да спрем да мислим за България като дестинация в рамките на сезонността. България предлага изключително много възможности за туризъм като четирисезонна дестинация. Това е амбицията и стратегията ни да я наложим целогодишно и моята лична амбиция - да не се работи от сезон на сезон, а системно и постоянно, така че всеки един сезон да е силен. Това каза в предаването „Стълбището" на Дарик радио министърът на туризма Зарица Динкова.

Министерството отчита ръст в туризма от 5% през месец декември и 3,5% през януари. „Имаме ръст, независимо сложната ситуация с Израел. Установихме, че кризата ще се отрази на сезона ни, започнахме интензивно да подпомагаме зимните ни курорти, за да рекламираме в съседните ни държави", обясни министърът.

Наблюдава се ръст от 30% в посещенията на туристи от Турция. Добри са данните и за Северна Македония, както и за Великобритания. „В Гърция има проблем с COVID и това малко потиска потока от там. В съседна Румъния, откъдето туристите ни са основно семейства с деца, кризата с морбили се отразява", обясни Динкова.

Туристическият поток от Италия и Испания е с близо 50% по-висок в сравнение с миналата година, отбеляза тя. Като вероятните причини тя посочи отлива на посещения от руския и украински пазар. Италианските и испански посетители у нас са фокусирани предимно върху градски уикенд туризъм. Интересува ги културната ни и кулинарна оферта, обясни Динкова.

Туризмът определено е свързан със сигурността и мира, коментира Зарица Динкова и допълни, че повечето хора търсят спокойствие, комфорт в почивката си, за да се заредят за предстоящата напрегната работна година. „Войната в Украйна продължи повече, отколкото експертите прогнозираха, и това поставя страната ни, заедно с Румъния, в неравностойна позиция от гледна точка на конкурентност", посочи министърът на туризма.

Тя заяви, че миналата седмица в Брюксел е разговаряла с еврокомисаря по вътрешния пазар Тиери Бретон, с когото са обсъдени евентуални компенсиращи мерки. „Вече мина разговорът на техническо ниво и той пое ангажимент да ни съдейства. Така че търсим варианти да помогнем на сектора", каза още Динкова.

България трябва да работи в посока на реклама на СПА услугите, винен туризъм и нови изживявания като планинско ориентиране, оцеляване в трудни условия. Културно-историческият туризъм също трябва да се развива, предвид богатото наследство, което има, подчерта Динкова. „Това е нещо, което с министъра на културата планираме да видим как бихме могли да оптимизираме, да направим по-достъпно - и посещаемостта, и като визуализация", допълни тя.

„Добрият продукт се маркетира лесно, а българският продукт става все по-добър. Въпросът е да сме модерни и ние в средствата за маркетинг и реклама. Именно и затова направихме тази реформа, която е  пилотно издание в черноморските общини за начина по който се разходват средствата за маркетинг и реклама. Тази година амбицията ни е да я насочим навътре в страната и други видове туризъм да се възползват от нея", каза Зарица Динкова.

Тя допълни, че вижда един голям оптимизъм от бизнеса и много добра обратна връзка от околните ни държави.

БНТ, „Денят започва с Георги Любенов"