Асоциация на германските автомобилисти предупреди за опасността по пътищата от легализиране на канабиса
Секция: Автомобили
18 Февруари 2024 20:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Асоциация на германските автомобилисти предупреди за опасността по пътищата от легализиране на канабиса

/КРОСС/ Асоциацията на германските автомобилисти (АГА/ADAC) призовава за интензивно обучение относно повишения риск от произшествия в резултат на планираната легализация на канабиса, предаде ДПА. 

"Ясно е, че не трябва да се експериментира с безопасността по пътищата", заяви говорител на АГА пред ДПА. Консумацията на канабис може да промени възприятията и да окаже отрицателно въздействие върху рефлексите на водача. 

Асоциацията предупреди, че хората, които искат да опитат канабис, след като той стане легален, но досега не са се сблъсквали с променящите съзнанието му ефекти, може да не са достатъчно наясно с тази опасност.

Очаква се следващата седмица Бундестагът да гласува плановете на коалицията за контролирана легализация на канабиса. От 1 април на възрастните ще бъде разрешено да отглеждат и притежават определени количества за лична консумация. На 1 юли се предвижда да станат възможни сдружения за съвместно отглеждане на канабис. 

Планирани са многобройни правила и разпоредби. В същото време министерството на транспорта е поискало от група експерти да определят как може да се определи законова граница за упойващата активна съставка THC. Резултатите трябва да бъдат готови през пролетта.

ADAC предлага диференцирана регулация с тенденция към по-строги изисквания за начинаещите водачи - подобно на начина, по който се процедира с алкохола зад волана по време на изпитателния срок след получаване на шофьорска книжка и за лица под 21 години. 

За начинаещите шофьори трябва да продължи да се санкционира само възможността за въздействие на упойващото вещество с концентрация 1,0 нанограма THC на милилитър кръв. 

Извън тази особено уязвима група целта трябва да бъде да се определи стойност, "при която влошаването на пътната безопасност действително може да се очаква, а не само теоретично да се допусне".