Volvo EX30 е необичайно
Секция: Автомобили
29 Февруари 2024 20:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Volvo EX30 е необичайно Специално за auto-press.net от Майк Нойман, Global Pres, Хамбург

/КРОСС/ Хамбург през февруари, времето е необичайно меко, също толкова необичайно, колкото и превозното средство, което ни е позволено да шофираме днес - новото Volvo EX30 във варианта с разширен обхват с един двигател. И разбира се, за да привлечете още няколко погледа в центъра на града в жълтия сигнален цвят "Moss Yellow".

Когато мислите за малък SUV от B-сегмент, обикновено не очаквате супер спортен автомобил. Никой не е казал на Volvo това, защото в най-високото ниво на развитие, „Twin Motor Performance AWD", може да се каже, че шведите правят яко зявление. Два синхронни двигателя с постоянни магнити и задвижване на четирите колела генерират 315 кВт/428 к.с. (!), което ускорява EX30 от 0-100 км/ч за невероятните 3,6 секунди (!). Базовата версия започва с 200 кВт/272 к.с., което също е много мощно за сегмента, защото повечето конкуренти изчезват някъде в диапазона 100-180 к.с.

Дадоха ни да караме този „малък" двигател с по-голямата батерия в продължение на три часа около Хамбург. Докато топ версията винаги идва със задвижване на всички колела, нормалният EX30 винаги е със задно задвижване, което допълнително допринася за удоволствието от шофирането. Е да, сега отнема цели 5,3 секунди от 0-100 км/ч, на магистралата Volvo обикновено е ограничен до максимум 180 км/ч, но дори и с това ограничение побеждава повечето конкуренти в сегмента.

Ако имате съответната стенна кутия с мощност 22 кВт у дома, можете да отметнете варианта на оборудване „Ultra", тогава EX30 може да зарежда и у дома с тази мощност. Батерията от 69 кВтч може да се зарежда с максимум 153 кВт на станцията за бързо зареждане - за 10 - 80 процента заряд на батерията трябва да се планират 26 минути време за зареждане. Голямата батерия води до WLTP пробег от 462 - 476 км, а от Volvo посочват консумацията на ток на 17 кВтч/100 км. След тричасовото ни пътуване, в което не бяхме особено икономични, консумацията накрая беше точно същата на дисплея, максимална стойност при едноцифрена външна температура и включено отопление.

Окачването работи приятно по време на шофиране, можете да се движите с EX30 много удобно, ако сте по-динамични шофьори не се притеснявайте, имате точния инструмент под ръка работещ отлично.

EX30 не само изглежда модерен отвън, но е и много модерен отвътре. Централният 12,3-инчов сензорен екран с ясната и лесна за използване операционна система Android Automotive на Google е централният елемент. На пръв поглед необичайно - няма дисплей за водача или хед-ъп дисплей, всички дисплеи са на централния екран. Това включва и дисплея на скоростта, така че в града трябва да оставяте очите си да се лутат по-често, ако сте деактивирали звуковия асистент за предупреждение за скорост.

Елементът в ръба на волана е камера за наблюдение на водача спредупреждение за умора и намалено внимание, която вече е задължителна за новите автомобили но може да бъде деактивирана. За разлика от Tesla, е инсталиран превключвател за чистачките на предното стъкло на волана, някои функции като силата на звука могат да се регулират и на мултифункционалния волан в допълнение към сензорния дисплей.

Има няколко рафта в интериора, в допълнение към издърпващата се поставка за чаша в централната конзола, има типичните рафтове във вратите, жабката в EX30 се намира в средата под системата за инфотейнмънт и може да се отваря оттам с помощта на докосване.

Разбира се, мобилният телефон може да бъде свързан безжично чрез Android Auto или Apple CarPlay и може да се зарежда индуктивно с помощта на зарядната станция.

Под капака има малко отделение за съхранение на кабела за зареждане, а багажникът е 318 литра, което е подходящо за класа. Ако сгънете задната седалка, можете да приберете 904 литра. Има и опция за монтиране на теглич за ремарке за EX30, което означава, че могат да бъдат теглено с товар максимум 1600 кг (със спирачки) във версията със задвижване на четирите колела.

EX30 започва от 36 590 евро в базовата версия "Core" с малка батерия (51 кВтч), като тази версия също има мощност от 200 кВт/272 к.с. Като Twin Motor Performance AWD във вариант на оборудване „Ultra" струва 52 090 евро. За електрическо превозно средство с над 400 к.с. и голяма батерия това е конкурентна цена.

Технически данни Volvo EX30 Single Motor Extended Range:
Дължина / ширина / височина: 4,233 / 1,837 / 1,555 метра
Двигател: синхронен двигател с постоянен магнит
Мощност (системна мощност): 200 кВт/272 к.с.
Максимален въртящ момент: 343 Нм
Ускорение: 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди
Максимална скорост: 180 км/ч - Разход на гориво WLTP комбиниран според производителя: 17 кВтч/100 км
Емисии на C02: 0 г/км Цена: от 41 790 евро