Медийната грамотност е темата на втория видеокаст за уменията на 21-ви век на Lidl
Секция: БЪЛГАРИЯ
01 Март 2024 10:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Медийната грамотност е темата на втория видеокаст за уменията на 21-ви век на Lidl Първият епизод от поредицата достигна над 59 000 гледания за по-малко от месец

/КРОСС/ Вторият епизод от образователната поредица за уменията на 21 век на Lidl вече може да бъде гледан в You Tube канала на компанията.

Той е посветен на медийната грамотност. Това е съвкупността от знания и умения, които позволяват на всеки човек да прави информиран избор за медийното съдържание, което потребява и вследствие на което взима решения за различните области на своя живот, да различава достоверната от фалшивата информация и самият той да участва ефективно в различните форми на комуникация.

Гости на водещите са експертите с дългогодишен опит Юлия Мишкова, старши специалист "Управление на проекти" в prepodavame.bg, и Кристина Христова, председател на Коалицията за медийна грамотност и ръководител на Factcheck.bg. С интересни примери те разясняват в детайли какво представлява медийната грамотност и защо тя е ключово умение на бъдещето.

"Познаването на начина, по който функционира медийна среда, е онази доза здравословен скептицизъм, който може да ни позволи да правим по-умни избори и решения", коментира Юлия Мишкова.

„Медийната грамотност дава възможност на хората да търсят критично информация, да работят етично в интернет пространството и е важно тези умения да се подобряват заедно с развитието на социалните мрежи", допълва Кристина Христова.

Освен това, в епизода всеки може да научи как ефективно да изразява своето мнение в публична среда, да взаимодейства с останалите и да се предпазва от недостоверна информация. Коментира се и актуалната тема за фалшивите новини и какви са техните механизми на разпространение, какво представляват информационните балони и какви са рисковете при споделяне на лична информация в онлайн среда.

Видеокастът „Уменията на 21 век" е продължение на успешната вътрешна програма за обучения в лични, социални и граждански умения, която се провежда сред служителите на Lidl вече над 6 месеца.

Първият епизод от поредицата беше посрещнат с голям интерес и достигна над 59 хиляди гледания за по-малко от месец.

Повече информация за видеокаста "Уменията на 21 век", водещите и участниците в епизодите, можете да прочетете на кариерната страница на Лидл България.

Епизодите от видеокаста „Уменията на 21 век" са достъпни безплатно в каналите на Лидл България в You Tube.