БДЖ въвежда електронно издаване на билети във влак
Секция: БЪЛГАРИЯ
08 Март 2024 14:28
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
БДЖ въвежда електронно издаване на билети във влак

/КРОСС/ От началото на тази седмица „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД въведе експериментално електронно издаване на билети във влак от превозния персонал чрез PDA устройства. В момента услугата се извършва пробно с функционалност единствено по направленията София - Враца - Видин и София - Враца - Лом.

По време на тестовия период ще бъдат отстранени всички нередности, свързани с мобилната връзка и други възникнали грешки по време на работата на устройствата. След оптимизиране на неточностите поетапно ще бъде увеличен броя на влаковете и маршрутите, по които ще се предлага тази услуга с повече функционалности и възможност за предлагане на повече търговски оферти. Така клиентите на БДЖ ще могат да се снабдяват с билети за влак за пътуване и с прекачване във възелни гари в цялата страна.

Електронното издаване на билети във влака чрез PDA устройства значително улеснява процеса за превозния персонал, тъй като билета се отпечатва автоматично само с натискането на няколко бутона от менюто на устройството и вече не е необходимо да бъдат попълвани бланки на ръка, което отнема повече време и е свързано с редица неудобства в работата на служителите.

PDA устройствата са свързани централизирано с билетоиздаващата система, което автоматично подобрява отчетността чрез предоставяне на данни в реално време директно в системата за извършените продажби. Чрез устройствата продажбите се извършват съгласно Наредба № Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства.

Въвеждането на електронно издаване на билети във влак чрез PDA устройства е част от мерките за подобряване и надграждане на функционалностите на билетоиздаващата система и разширяване на интегрираната автоматизирана система, което ще улесни клиентите при закупуване на билети чрез осигуряване на повече възможности и ще подобри отчетността в дружеството.