Онлайн счетоводството е умният начин за управление на фирмените финанси
Секция: Технологии
25 Март 2024 10:14
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Онлайн счетоводството е умният начин за  управление на фирмените финанси Защо е важно бизнесът да премести счетоводството си в облака

/КРОСС/ Колкото повече се разраства един бизнес, толкова по-сложно става проследяването и управлението на всички негови финансови и счетоводни процеси. Когато настъпи момент, в който всички съпътстващи дейности са непосилни за един човек или дори за няколко, използването на автоматизирана система е едно добро решение. У нас такава онлайн счетоводна платформа е разработена от българската финтех компания Nula.bg и се предлага чрез услугата Smart Accounts от Yettel. Идеята зад Smart Accounts е да помогне на малкия и среден бизнес да организира лесно и сигурно всички аспекти на своите финанси в една централизирана система - фактуриране, счетоводство, проследяване на плащания и администриране на осигурителните и трудови отношения.

Клиентите на Yettel, които никога преди не са използвали Smart Accounts и искат да разгледат и изпробват решението чрез безплатен тестови акаунт, могат да го направят като изпратят запитване от сайта на Yettel или директно се свържат със своя търговски представител.

По време на безплатния 30-дневен тестови период, клиентите могат да използват пълната гама от функционалности на платформата, за да разберат как работи тя.

А ето и няколко причини защо да изберете услугата.

Лесно за използване и сигурно

Онлайн счетоводството е една от онези стъпки, които правят бизнеса ни "по-умен". Едно от големите преимущества на Smart Accounts e, че използването на платформата е изключително лесно и не са необходими допълнителни специализирани обучения и обемни инструкции за работа с нея.
В сферата на счетоводството се оперира с информация, голяма част, от която е конфиденциална. Важно е не само тя да не стига до външни лица, но и да бъде съхранявана на сигурно място. Спазването на всички добри софтуерни практики за защита на тези чувствителни данни е сред водещите причини да преместване на счетоводните процеси в облак.

В случая със Smart Accounts всички данни се съхраняват сигурно на сървъри на Amazon, намиращи се на територията на Европейския съюз. Достъпът до тази чувствителна информация се определя само и единствено от администратора, който е активирал съответния абонамент, като той може също да управлява, дефинира достъпи и задава роли на неограничен брой служители за работа с платформата.

За услугата е осигурена 24/7 поддръжка, като тя е достъпна и винаги налична директно от платформата. Допълнителни инструкции, под формата на видеа, са също лесно достъпни в панелите за работа.

Автоматизация

Smart Accounts помага на счетоводителите и собствениците на дружества да прекарват по-малко време в събиране и въвеждане на информация и им осигурява повече време да развиват своя бизнес. Онлайн системата позволява да бъдат задавани бъдещи задачи, които да се изпълняват автоматично. Този процес е изцяло проследим - от изпращането на една фактура до нейното плащане, като е възможно получаване на детайли за всяка една стъпка. Платформата позволява автоматизирани работни процеси, намалява ръчното въвеждане на данни, като така спестява време и усилия на бизнеса ежедневно.

Дейностите в Smart Accounts са обособени в 6 основни модула:
Фактуриране: позволява да се издават, изпращат и проследяват лесно фактури, като всяка разполага със съответстващ към момента на извършване на проверката статус - „изпратена", „получена", „отворена", „платена".

Счетоводство: широка гама от инструменти и функционалности, които помагат във всяка една стъпка от счетоводните процеси. Финансовите трансакции се отразяват автоматично в платформата и се съпоставят със съответните счетоводни сметки. Всяка трансакция е обработена, а администраторът на профила или избран от него служител, само трябва да потвърди, че съвпадението е правилно.

ТРЗ (заплати и персонал): безценен модул, когато говорим за съответствие с регулациите. Бързо и безпроблемно справяне с процесите по изготвяне на документи и декларации за назначаване на служители, плащане на осигуровки и заплати.

OCR (Optical Character Recognition): технология с изкуствен интелект за извличане на пълна информация от разходни документи. Данните се разпознават автоматично и се разпределят по всички необходими пера, спрямо зададената дефиниция от съответния администратор на профила. Създаването на записи се осъществява бързо и позволява търсене по ключови думи, за по-улеснен процес при работа с документи.

Достъп до движение на паричните потоци: бърз и сигурен достъп до паричните потоци на дружеството, събрани на едно място. От платформата автоматично могат да се генерират попълнени бланки, като единствено е необходимо те да се потвърдят в онлайн банкирането, следвайки всички задължителни автентикации за това. Платформата спомага за създаване на бланки за масово изплащане на заплати, данъци и дори задължения към доставчици и партньори.

Достъп до данните отвсякъде

Достъпът до базата данни от всяка точка на света е сред големите предимства на Smart Accounts. Единственото, от което имате нужда, е интернет, без значение дали използвате лаптоп, смартфон или таблет. По този начин собственикът, управителят, финансовият директор, както и всяко лице с осигурен достъп, може да следи финансовите отчети.

Анализи

Имате поглед върху всичко на едно място - баланс по сметки, отчети за приходи и разходи, предстоящи плащания и чакащи фактури. Това предоставя възможността за обобщен преглед на всички финансови дейности на дружеството с един поглед.

Диаграми и графики, които проследяват бизнес ефективността в широк набор от стандартни бизнес показатели, като брутна печалба, нетна печалба от нетни продажби и др.



Рентабилност

Услугата Smart Accounts оперира на базата на месечен абонамент, вариращ спрямо нуждите на конкретния бизнес. Ако е по-малък и няма толкова процеси за следене, тогава не са необходими всички инструменти и функционалности на платформата, може да бъде избран подходящ план, което несъмнено е добра новина за прохождащи предприятия. С помощта на платформата един човек би могъл много по-лесно да се справя с цялата работа, което елиминира нуждата от по-голям финансов екип.