Летище Пловдив е готово да посреща пътниците от Шенген
Секция: Туризъм
27 Март 2024 13:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Летище Пловдив е готово да посреща пътниците от Шенген

/КРОСС/ Летище Пловдив е готово от полунощ на 31 март да работи като част от шенгенското пространство за свободно движение. То е едно от четирите международни у нас. На него вече са направени нужните промени, за да бъдат посрещани пътници по новите правила.

„Най-новото въведение е разделяне на потоците на пристигащите чрез обозначаване на трасето и два отделни гейта. То започва още от слизането от самолета. Има подробни указания как да се стигне до гейта за пътници от Шенген, който е разделен от този, в който ще се правят паспортни проверки.", обясни изпълнителният директор на Летище Пловдив Дойчин Ангелов.

През летище Пловдив годишно пътуват 230 хиляди пътници, а първите полети по новите правила ще бъдат посрещнати в неделя.

След 31 март родителите, които пътуват с децата си без другия родител, няма да се налага да представят нотариално заверена декларация за страните в Шенген. Онези, които не желаят децата им да напускат територията на България, ще трябва да удостоверят решението си чрез акт на районните съдилища.

В момента седмично до Летище Пловдив се изпълняват 12 полета от Лондон, Белфаст и Манчестър.

Напреднали са преговорите за разкриване на нови авиолинии и до испанския град Малага и втория по големина в Англия Бирмингам.

Принос за това има Фонда за развитие на летище Пловдив, в който членуват вече 9 общини - Пловдив, Чепеларе, Родопи, Сопот, Калояново, Куклен, Хисаря, Съединение, Садово и три юридически лица, частни дружества - Пампорово АД, Гранд хотел Пловдив, СНЦ Фонд Феникс.

„За разкриването на нови авиолинии са необходими финансови стимули за авиокомпаниите. Летището е държавно и може да инвестира в инфраструктура, но не може да отдели средства за стимули на авиокомпаниите. Фондът е този, който може да го направи.", допълни Ангелов.

Той разказа как го е създал преди 13 години, когато отново е бил директор на летището. След като е напуснал поста през 2013 година, работата във Фонда е спряла и сега се опитва да възстанови работата му.

Възможностите за подкрепа на нови авиолинии проучват и от българските общности във Франция, Испания, Италия, Германия, Австрия, Норвегия и Кипър.