Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
Секция: ЛЮБОПИТНО
28 Март 2024 15:23
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl Средно с 10% годишно расте експортният оборот на пловдивския производител „Хебър” ЕООД с Lidl за последните три години

/КРОСС/ Като партньор на Лидл България пловдивският производител на хляб и хлебни изделия „Хебър" ЕООД изнася своята продукция в 10 европейски държави. Компанията е основен доставчик на веригата вече над 13 години, а оборотите ѝ с Lidl растат постоянно, като за последните три години ръстът на годишна база достига средно 20% - общо на местния и на външни пазари.

„Хебър" ЕООД, част от Симид Груп, е една от над 250 български компании, с които Лидл България работи за доставка на стоки. Към момента компанията доставя за Lidl близо 50 различни продукта - както печива от „Фурната на Lidl", така и опаковани хлябове.

„Това е история на успеха, която се развива година след година и е резултат от дълъг съвместен труд, споделяне на ноу-хоу, съвместна разработка на рецепти, нови продукти и продуктови иновации, които надграждат ежедневно партньорските ни взаимоотношения. От 2010 г. до днес заедно влагаме много усилия, за да може хлябът и печивата от „Фурната на Lidl" да са качествени, вкусни и с аромат, който напомня на домашно приготвен хляб - по чиста рецепта, без хидрогенирани мазнини, с разнообразни вкусове, съобразени с предпочитанията на потребителя", каза Елина Христова-Петкова, ръководител в отдел „Стоково снабдяване" на Лидл България.

Нови пазари

Благодарение на тези съвместни усилия, партньорството между двете компании се разширява не само в България, но и извън страната. Първият износ на „Хебър" ЕООД в европейската търговка мрежа на Lidl се реализира през 2012 г. в Румъния. Днес те изнасят за 10 държави, а за последните три години експортният им оборот с Lidl расте средно с 10% годишно.

„Партньорството с Lidl позволи пред нас да се отворят редица европейски пазари, на които вече можем да се наречем „доказан производител". Техните високи изисквания към качество, логистика и организация на доставка ни помогнаха да усъвършенстваме всички процеси в нашите производства , така че да се наредим сред лидерите в Европа за нашия бранш. За да отговорим на тези изисквания, инвестирахме в две нови производствени линии за багети и земели в размер на близо 15 млн. евро, които обезпечават качествено и количествено нашите възможности като компания и ни помагат да бъдем още по-стабилен и надежден партньор", заяви Поликсения Димова, мениджър "Корпоративни клиенти" в Симид Груп.

Абсолютен лидер в износа е познатият на клиентите на Lidl хляб със семена, следван от земелите. „Специализацията на „Хебър" в последните години в производството на багети с втасване на тестото 24 часа беше много бързо и високо оценена от клиентите ни в Гърция, Словения. С особено вълнение очакваме и резултатите от полския пазар, който е изключително конкурентен. Предстоят ни и първи доставки в прибалтийските държави Литва, Латвия и Естония", допълва Елина Христова-Петкова.

Чисти рецепти, по-малко сол

По време на партньорството си двете компании реализират редица успешни проекти. Сред тях е програмата за подобряване на рецептите и използване само на естествени съставки с цел повишаване на качеството на крайния продукт. Към момента 100% от продуктите, които „Хебър" доставят, са по чисти рецепти.

„За тези години заедно с екипа на „Хебър" работихме ежедневно над подобряване на рецептите, търсихме разнообразни суровини, намалихме солта в името на здравето на нашите клиенти, разработихме и пуснахме в продажба кръгли хлябове, каквито до момента нямаше. Предложихме хлябове от лимец, изключително успешни ръжени и пълнозърнести хлябове, създадохме любимия на огромна част от нашите клиенти зеленчуков хляб. А козунаците, които вече няколко години предлагаме за Великден, са най-успешните артикули от акционния ни асортимент", разказва Елина Христова-Петкова.

През 2017 г. Lidl е първата компания на пазара за търговия на дребно с хранителни стоки, която разработи цялостна стратегия за намаляване на солта и захарта в асортимента от собствени марки, като част от своята Политика за осъзнато хранене. Важен акцент в тази стратегия е и намаляването на сол в хлебните изделия, по която веригата работи съвместно с „Хебър" от 2020 г. До момента е намалена солта във всички продукти, които „Хебър" доставя за веригата със средно 20%, което води до намаляване на употребата на сол с приблизително 13,5 тона само за 2023 г.