Спаси София: Успех за транспорта на София, нова трамвайна линия 15 и запазване на нощния транспорт
Секция: БЪЛГАРИЯ
11 Април 2024 18:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Спаси София: Успех за транспорта на София, нова трамвайна линия 15 и запазване на нощния транспорт

/КРОСС/ „Днешното заседание на Столичния общински съвет беше успех за транспорта на София!" - така коментираха от Спаси София гласуването в подкрепа на новата трамвайна линия 15 и осуетяването на опитите на част от общинските съветници за премахване на нощния градски транспорт.

От 7 май трамвай 15 ще свързва ж.к. „Бъкстон" и метростанция „Витоша". Линията е по предложение на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов, заедно с общинските съветници Борис Бонев, Андрей Зографски и Гергин Борисов. Тя ще допълни маршрутите на 2 от най-натоварените линии - трамваи 5 и 10, и ще предостави на софиянци дългочаканата връзка между бул. „Цар Борис III" и ул. „Граф Игнатиев".

Освен новата линия, отново по предложение на зам.-кмета по транспорт и общински съветници от Спаси София, бяха приети и подобрения на няколко други линии във връзка с предстоящия голям ремонт на жп възел София. Трамваи 27 и 3, както и автобус 413 се удължават до гара София-север, а трамвай 1 - до надлез Надежда.

„Това е поредната мярка за подобряване на транспортната свързаност на София. Работим, за да направим пътуването в града максимално бързо и удобно за гражданите и градският транспорт да е все по-привлекателен." - коментира новоприетите промени Борис Бонев, лидер на партия Спаси София. - „Радваме се, че колегите припознаха в нашите предложения добри решения за гражданите и ги подкрепиха с голямо мнозинство."

По време на заседанието се разрази и дебат по темата за нощния градски транспорт. Част от съветниците изказаха тези за неговото премахване, но в крайна сметка предложението на Карлос Контрера за спиране на нощните линии не получи подкрепа.

„Нощният транспорт осигурява една евтина и безалтернативна възможност за нощните пътувания, като същевременно подобрява пътната безопасност. Всеки голям европейски град има нощен транспорт и щеше да е огромна грешка да лишим софиянци от това удобство" - коментира Андрей Зографски.

От Спаси София уточниха, че към този момент нощният транспорт се обслужва от едва 9 автобуса, при 488 автобуса в час пик през деня. Нещо повече, статистиката показва, че ръстът на пътниците между януари и февруари е 33%.

„Лобизъм - това е единственото обяснение защо от години се води борба против 4 линии на градския транспорт, които доказано обслужват интересите на софиянци и ангажират минимален ресурс на Общината. Няма друго логично обяснение в доклад за реогранизация на движението поради ремонт на жп гарата да се правят опити за премахване на цяла система." - уточни Зографски. „Радвам се, че днес колегите бяха разумни и не лишиха софиянци от нощния транспорт. Нашата задача занапред ще бъде да подобряваме и оптимизираме линиите. Изразявам надежда, че този безсмислен дебат за нуждата от нощен транспорт ще бъде прекратен веднъж завинаги." - завърши той.