Над 20 000 деца взеха участие в Месец на рециклирането
Секция: ЛЮБОПИТНО
15 Април 2024 17:28
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 20 000 деца взеха участие в Месец на рециклирането Повече от 5 тона пластмасови бутилки бяха върнати за рециклиране от учебни заведения в цялата страна

/КРОСС/ "Месец на рециклирането" обедини учебни заведения в цялата страна зад идеята да приобщят деца и родители към по-устойчиви навици в ежедневието си. Кампанията, координирана от сдружение BG Бъди активен, въвлече училища и детски градини в различни еко занимания като почиствания, работилници, активни игри #безотпадъци, модни ревюта и арт дейности от преизползване на отпадъчни материали и други. Всички участващи, организираха и разделно събиране на пластмасови бутилки, като в рамките на 1 месец деца, родители и местни общности предаваха събраното количество към учебните заведения..

В приятелската надпревара участие взеха над 100 училища и детски градини от малки и големи населени места. Общото събрано количество отпадъци, върнати за рециклиране е над 5 000 кг, а ангажираните деца, родители и учители са над 20 000. "Наистина сме възхитени от мотивацията и старанието на всички преподаватели, директори и педагози", коментира Ласка Ненова, основател на БГ Бъди активен - "С проведените инициативи, акции по почистване, акции за разделно събиране на бутилки, образователни беседи и дискусии, бяха ангажирани над 20 000 подрастващи и техните семейства, за да ни покажат, че децата са най-добрият посланик на промяната". От сдружението подчертават, че най-важното за тях е активното ангажиране и мобилизиране на общностите - "Чрез активиране на общността, ние каним хората и общностите да преминат от пасивна подкрепа (във фейсбук) към динамично участие, създавайки реални възможности за практически принос."

Координаторите от BG Бъди активен бяха обявили и голяма награда за учебното заведение представило се най-успешно, а поради страхотното представяне на участниците, от сдружението взеха решение да отличат всички такива, които изпъкват с положените усилия и вложеното внимание към организацията.

Големият победител в надпреварата е ПГ "Проф. д-р Асен Златаров", Видин, които са събрали 650 кг пластмасови бутилки, предадени за рециклиране, а техни подгласници са Трето ОУ "Братя Миладинови" - гр. Гоце Делчев, които са върнали за рециклиране 495 кг пластмасови бутилки. Te ще бъдат горд домакин на инсталация Шишеяд, която ще могат да поставят в своя двор.

Шишеяди още ще получат СУ "Христо Ботев"- Враца; ОУ "Братя Миладинови, с. Кърналово; ОУ "Св. св. Кирил и Методий", с. Старо Оряхово; СУ "Панайот Волов", гр. Каспичан; ОУ Иван Вазов с. Мусачево; СУ "Христо Ботев" Айтос и Второ ОУ "Христо Смирненски", Сандански.

Стимулиращи награди за своето представяне, ще получат още четири учебни заведения. Специална игра "Сливи за смет", с която по интересен и забавен начин да ангажират децата по темата за разделно събиране. Играта развива умения като - стратегия, планиране и аналитичност, както и популяризиране на проблем със социална значимост. Забавната игра получават ДГ № 15 "Гълъбче" гр.Варна; ДГ "Зорница", Самоков; ОУ "Пенчо Славейков", с. Белащица, Пловдив и ДГ"Братя Мормареви", София; СУ "Христо Данов", Пловдив.
Повече за играта "Сливи за смет":
Играта стимулира развитието на умения като стратегическо мислене, съобразителност, наблюдателност, памет и броене. Сливите са най-ценният ресурс на Земята, а единственият начин да бъдат спечелени, е чрез размяна на отпадъци от сметището. Целта е със стратегия и съобразителност да съберете най-много сливи в края играта.
От сдружението координатор ще продължат да споделят към учебните заведения различни ресурси, помощни материали и отворени покани за включване в различни кампании и събития свързани със зелено образование.

"Искам да съм полезен...Рециклирай ме!" е кампания на сдружение BG Бъди активен, която се осъществява с подкрепата на The Coca-Cola Company и в партньорство с Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.