Lidl и Mastercard® в подкрепа на младите български специалисти по хранене
Секция: Здраве
16 Април 2024 12:56
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Lidl и Mastercard® в подкрепа на младите български специалисти по хранене Компаниите инвестират във фонд за стипендии за учащи в чужбина, които да приложат експертизата си за развитие на здравословното и устойчиво хранене в България

/КРОСС/ Нова кампания за корпоративна отговорност на Lidl и Mastercard дава възможност на студенти в областта на здравословното хранене, нутрициология, екология на храните, хранене и диетика, храни и сигурност и др. да продължат професионалното си образование с дарена стипендия и менторска програма. Стипендия ще получат двама млади специалисти, а програмата се осъществява с Фонд „Иди, учи и се върни - стипендии за магистратура в чужбина от „Тук-Там". Това са първите дарения във фонда, които ще бъдат посветени целево на една от най-важните теми за здравето и бъдещето на човечеството и планетата - храненето.

Образованието на тема хранене, здраве и устойчивост е поредната стъпка в дългосрочния ангажимент на Lidl под надслов #ХраненеСмисъл за предоставяне на по-качествени, здравословни и устойчиви продукти на достъпна цена и популяризиране на осъзнато хранене и грижа за природата сред българите. Mastercard от своя страна от над пет години инвестира в технологични решения за малки и големи търговци на хранителни продукти, най-активния сегмент за потребителски покупки, и провежда кампании в сферата на екологията и устойчивата кулинария. Сега двете компании обединяват усилията си за подкрепа на научния подход и разширяване на базата от специалисти по осъзнато хранене и диетика в България.

„В самото сърце на нашия бизнес е добрата храна. От години работим, за да постигнем асортимент от собствени марки, произведен с мисъл за хората, но и с мисъл за природата, и се гордеем, че нашите клиенти имат възможност за осъзнат и достъпен избор на рафтовете ни. С дългосрочната кампания за осъзнато хранене #ХраненеСмисъл целим не само да допринесем за необходимия широк обществен разговор по темата, но и да подпомогнем младите в образованието в сферата", сподели Евелина Георгиева, ръководител „Осигуряване на качеството" в Лидл България.

„В Mastercard всичко, което правим, целим да бъде част от решението, а не част от проблема - за човека и за планетата едновременно. Като технологична компания обичайно сме ангажирани в образованието в сферата на дигитализацията и финансите, а в България - и благодарение на Lidl и огромната база картодържатели, които плащат с карта всеки ден - подпомагаме бъдещето на един ключов сектор - храненето, което също търси и ще търси все повече мултидисциплинарни специалисти. За да сме здрави ние и децата ни, за да съхраним уникалните си продукти чисти и да подпомагаме и малките производители."

„Вярваме, че образованието е ключово за развитието на младите хора и Фондът е дългосрочна инвестиция в по-яркото бъдеще на България. Качественото образование и придобиването на чуждестранен опит са инструменти, които могат да бъдат изключително ценни за цялото ни общество и развитието на страната", споделя Лилия Мерджанова, мениджър „Комуникации" в Сдружение „Тук-Там".

89,1% от българите отдават значение на здравословното хранене, но в същото време 68,4% не поставят ограничения в храненето на своите деца, по данни от национално представително проучване за навиците на хранене у нас, оповестени от Lidl по-рано през 2024 г. Също така проучването показва, че по отношение на храненето хората най-често се информират от източници в интернет (67,1%), а 28,3% от запитаните се допитват до мнението на лекарите, което свидетелства за нужда от повече тесни специалисти по темата.

Кандидатстването е отворено до 26 април 2024 г.