Ангел Найденов: Ако не подготвим инфраструктурата за изтребителите F-16, трябва да плащаме наем
Секция: Коментари
26 Април 2024 11:46
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ангел Найденов: Ако не подготвим инфраструктурата за изтребителите F-16, трябва да плащаме наем

/КРОСС/ „През октомври трябва да бъдат сертифицирани основните обекти на авиобаза „Граф Игнатиево", за да приемем изтребителите F-16. Ако не успеем да приготвим инфраструктурата, трябва да плащаме за съхранение на самолетите, вероятно на територията на САЩ". Това заяви бившият военен министър Ангел Найденов в ефира на предаването „Твоят ден" по NOVA NEWS.

Той обясни, че в Словакия е имало подобен казус - страната е плащала наем за съхранение на самолетите, защото са се забавили с подготовката.

Найденов обясни какво прави България, за да приеме тези самолети - удължава пистата на „Граф Игнатиево" с пътеки за рулиране и всички съпътстващи изисквания. Цената на изграждането и ремонта на обектите, свързани с приемането на самолетите, е около 265 млн. лева. Част от тази сума се плаща от фондовете на НАТО - около една четвърт. Отделно има около 160 млн. лева за обекти, които са свързани с експлоатацията на изтребителите, поясни бившият военен министър.

„В авиобазата се строят сгради, хангари, тренажори, складове - голямо усилие от МО и самата авиобаза. Това трябваше да струва около 300 млн. Твърди се, че сумата е набъбнала до към 400 млн. лева. Очакванията са този проект, който се движи от Министерството на отбраната, да струва около 500 млн. лева", каза Найденов.

Първите два самолета, които трябва да бъдат готови до края на годината, ще бъдат използвани за обучение и на летателния, и на инженерно-техническия състав. 32-ма пилоти и над 60 души от инженерно-техническия състав трябва да бъдат обучени, каза още Найденов.

По думите му проблемът с нальота на пилотите няма да бъде с такава острота по отношение на новите самолети. Между 180-200 летателни часа е минималният брой часове за военните пилоти в другите страни. Сега стремежът е българите да имат 35 часа полети за цялата година.

Относно повишението на заплатите на военните Найденов обясни, че се променя базата за възнаграждението на бойците.