Георги Гвоздейков: България ще има нов железопътен подвижен състав след повече от 20 години чакане
Секция: ИКОНОМИКА
26 Април 2024 14:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Георги Гвоздейков: България ще има нов железопътен подвижен състав след повече от 20 години чакане Подписан е договорът за доставка на 7 двуетажни влака

/КРОСС/ Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и ръководството на полската компания "Stadler Polska Sp. z o.o." подписаха днес договора за доставка на 7 двуетажни влака, които ще бъдат закупени със средства по Плана за възстановяване и устойчивост.

„Подписваме този договор след повече от 20 години, в които страната ни не е закупила нито един нов влак", посочи министър Гвоздейков. По думите му след всичките години на неглижиране на железопътния транспорт, обществото заслужава да пътува с модерни и безопасни влакове, а този договор е първата сериозна крачка в тази посока. „Подвижният състав, който ще бъде доставен до 2026 г., отговаря на всички изисквания за комфорт и екологичност, които стоят в основата на реформите по НПВУ", допълни още транспортният министър.

Председателят на УС на "Stadler Polska Sp. z o.o." Филип Брунър изтъкна важността на сделката с България. „Изключително горди сме, че нашата компания ще допринесе за подобряване на железопътния транспорт в страната и се надявам нашето партньорство да продължи и в бъдеще", коментира той.

Договорът включва доставка на 7 двуетажни нулевоемисионни електрически влака от серията „KISS", както и опция за доставка на още 3 влака при осигурено финансиране до края на срока на договора. Изпълнителят трябва да осигури също 15-годишна поддръжка на влаковете и обучение на експлоатационния персонал. Подвижният състав ще разполага с минимум 300 седящи места, а повече от 10% от тях ще бъдат за хора с намалена подвижност. Влаковете са за скорост от 160 км/ч и ще са оперативно съвместими с европейската железопътна мрежа.

Стойността на договора е 300 513 279,50 лева, а срокът за доставка е 26 месеца.