Изкуственият интелект - за козметика "по мярка" според нуждите на всеки
Секция: Технологии
27 Април 2024 17:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Изкуственият интелект - за козметика "по мярка" според нуждите на всеки

/КРОСС/ Изкуственият интелект навлиза все повече в козметиката. Без технологиите няма как да дадем резултатите, които очаква потребителят от продуктите, каза в интервю за БТА Гергана Андреева, изпълнителен директор на Българската национална асоциация "Етерични масла, парфюмерия и козметика" (БНАЕМПК).

По думите й процесите са дигитализирани, усложнени. Все по-актуални са приложения, които преценяват състоянието на конкретния човек и препоръчват какво и как да се прилага, а целта е по-качествен живот.

Именно последните технологии в бранша са били представени на изложението IN-COSMETICS GLOBAL в Париж - водещо световно събитие за козметика, етерични масла и суровини за продукти за лична хигиена, което се проведе в периода 16-18 април. По думите й форумът е с 23-годишна история и е мястото, на което се представят иновациите, създадени през последната година. 

За първи път сега на него се представиха и български фирми с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд "Земеделие". Гергана Андреева уточни, че в предишни години представители на сектора у нас са били на посещение като търговска мисия, но без да могат да покажат това, което са създали.

По думите й последните технологични решения, представени на форума, звучат като от далечното бъдеще, но всъщност са доста близка реалност. Дигиталните приложения са насочени именно към така нареченото индивидуализиране на потребностите на клиента.

Гергана Андреева посочи и ясната тенденция продуктите да са съобразени с околната среда и необходимостта да се докаже, че са произведени по изцяло екологичен начин.

Става дума за осъзнато потребление - все повече очакваме продукти, които са устойчиви, опазващи природата, с рециклируема опаковка, биоразградими, без присъствие на синтетика и микропластмаси.

"Потребителят търси да ползва продукт, който ще е максимално натурален, близък до неговия генотип, каквато е природата в най-чистия й вид. Колкото е по-близо до нас, толкова по-пълноценно е прилагането му за нас самите", обясни тя.