Биографиите на Арнолд Шварценегер и Илън Мъск най-слушани от българите
Секция: Шоубизнес
29 Април 2024 21:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Биографиите на Арнолд Шварценегер и Илън Мъск най-слушани от българите Историята на Spotify с премиера в платформата Storytel у нас

/КРОСС/ Историите на Арнолд Шварценегер и Илън Мъск са най-слушаните биографии у нас, показват данните на водещата платформа за аудио и е-книги Storytel. „Зов за завръщане" се превръща в истински хит още след излизането си през миналата година. В рамките на 28 часа тя проследява невероятната и вдъхновяваща история на легендарния атлет, актьор, общественик и политик, който започва от малко австрийско градче и стига до голямата американска мечта.

„Илън Мъск: PayPal, Tesla, SpaceX и походът към невероятното бъдеще" е другото най-слушано биографично заглавие, което ни среща с най-дръзкия предприемач на Силициевата долина: инженер, изобретател и индустриалец, прагматик и фантаст, който подготвя човечеството за колонизация на Марс. Историята на противоречивия герой на най-новото време достига до слушателите на български с гласа на Ники Кънчев.

Сред другите популярни разкази за успешни бизнеси и техните създатели в платформата Storytel са „Изкуството на победата" - автобиографията на основателя на Nike Фил Найт, тоталният бестселър „Майната му! Да го направим!", в който европейският милиардер и създател на Virgin Ричард Брансън споделя уроците от живота си, „Спринт към победата" - невероятната история на Джо Фостър, който превръща Reebok в една от най-известните спортни марки в света, тръгвайки от малка фабрика в Болтън и „Това никога няма да стане. Раждането на Нетфликс и удивителният живот на една идея" - разказ в първо лице за една от най-успешните компании в света от основателя Марк Рандолф. Сред най-слушаните заглавия в тази категория попада и първият документален Storytel Original аудиосериал „One Coin: Жената, която измами света", посветен на скандалната „крипто кралица" Ружа Игнатова.

От броени дни в платформата на български е достъпен още един разказ за изграждането на новаторски и успешен бизнес на световно ниво - „Spotify. Неразказаната история". Подобно на най-добрите книги за бизнес възход, това е едновременно биография на основателя и на компанията. Слушателите ще се потопят в увлекателния разказ за един малък тайнствен шведски стартъп в стокхолмски апартамент, който стъпка по стъпка прераства в най-голямата платформа за стрийминг на музика, размества пластовете в музикалната индустрия, привлича на своя страна най-големите звукозаписни компании с поредица впечатляващи сделки. Авторите проследяват пътя до настоящите мащаби на компанията с офиси в Стокхолм, Лондон, Ню Йорк и Берлин и 207 милиона потребители в 79 страни.

„След пет години на българския пазар убедено можем да кажем, че наред с интереса към художествената литература, тук се сформира все по-устойчива и стабилно разрастваща се група слушатели, които се интересуват от заглавия, свързани с бизнеса, кариерата и самоусъвършенстването. Затова ние се стремим да отговорим на търсенето и любопитството им, като им предлагаме едни от най-хитовите заглавия и големи бестселъри в тези категории на български език", обяснява Лиза Василева, регионален мениджър на Storytel за България. „Често почитателите на този тип литература са и едни от най-големите потребители на аудио съдържание, защото от една страна те са постоянно отворени и жадни за нова информация, а от друга ежедневието им е много натоварено, а аудиокнигите им позволяват да откраднат допълнително време, защото са съвместими с други дейности като шофиране и спорт, например", допълва тя.

Статистиката на Storytel за потреблението у нас показва, че още по-слушани от автобиографиите са заглавията за личностно развитие, бизнес и икономика. Тук абсолютният шампион е бестселърът „Тънкото изкуство да не ти пука" на Марк Менсън, който развенчава редица установени „житейски правила" и прави шокиращи и революционни разкрития за пътя към успех и лично щастие. Заглавието, което звучи на български с гласа на Николаос Цитиридис, често е сред първите заглавия, с което българите откриват слушането на аудиокниги. Другият популярен автор в тази категория е Робин Шарма с две култови заглавия - „Клуб 5 сутринта" и „Монахът, който продаде своето Ферари". Най-слушаното бизнес заглавие е утвърдената класика на Наполеон Хил „Мисли и забогатявай", която вдъхновява хората от цял свят от излизането си през далечната 1937 г. Според автора й богатството е на една ръка разстояние и никога не е късно да станем такива, каквито винаги сме мечтали, а парите, славата, признанието и щастието са достъпни за всички, които са готови и решени да се сдобият с тях.

Любопитните могат да открият още много истории за бизнес успех и полезни заглавия за личностно развитие в платформата Storytel, като могат да слушат свободно в рамките на 7-дневния безплатен пробен период с достъп до над 500 000 аудио и е-книги, над 6 000 от тях на български език.