Ferrari 12Cilindri комбинира ретро стил с модерен V12 двигател
Секция: Автомобили
03 Май 2024 18:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ferrari 12Cilindri комбинира ретро стил с модерен V12 двигател

/КРОСС/ Ferrari показаха наследника на 812 Superfast - Ferrari 12Cilindri.
Името му издава какво се крие под дългия и елегантен преден капак - 12-цилиндров двигател. И по-конкретно - 6,5-литров V12 - същият, който започна своя живот в Enzo, но вече много по-развит и подобрен във всяко отношение.

12Cilindri е за феновете на класическите „ферарита" с голям, атмосферен двигател, готови да пътуват дълго и бързо. Двигателят е без никакви електрификации и въпреки това покрива еконормите напълно, като съумява да развие 830 к.с. и 678Nm.

Максималната скорост на 12Cilindri е „над 340 км/ч". Спринтът до 100 км/ч тот място става за 2,9 секунди, а до 200 км/ч за 7,9 сек.

Колата тежи 1560 кг., като е дълга 4733мм, широка 2176мм и висока 1292мм. Въпреки това има резервоар 92 литра и багажникът е солидните 270 литра.

Екстериорът на 12Cilindri определено изненадва, като не следва тенденцията за максимално футуристични автомобили. Вместо това поглежда назад във времето и използва елементи от предишните модели с V12 двигатели на Ferrari. Компанията казва, че това е съвсем целенасочено и идеята е да се хареса на ценителите, които искат „кола за малцина".

Веднага се забелязват елементи от 812, 365 GTB/4 Daytona, 599 Fiorano. Разбира се, придаден им е модерен привкус. А и малко модерни технологии. Дизайнерите не са искали да има спойлер отзад, затова са разработили активна аеродинамика, която да има същия ефект, но да е по-дискретна визуално.

В интериора също има комбинация от ретро и модерни похвати. Използвана е архитектурата за два кокпита на Ferrari, с почти симетрични половини. Освен това има и много възможности за персонализация, за да може клиентът да направи интериора по-спортен или пък по-луксозен, според предпочитанията си.

Има и нови идеи, специално за 12Cilindri. Например „щедро голям" стъклен покрив, който е затъмнен и дава повече визуален простор. Внедрен е и нов софтуерен интерфейс, който съчетава 10,25-инчов основен дисплей в средата, 15,6-инчов дисплей за шофьора и 8,8-инчов екран за пътника.

На разположение са и технологиите, които вече очаква всеки клиент. Например поддръжка на Android Auto, Apple CarPlay и подложка за безжично презареждане на смартфон. Има и аудиосистема Burmester с 12 говорителя и обща мощ 1600W.

Но, разбира се, това е Ferrari. Основната част от вниманието попада върху механиката и поведението на пътя. Шасието е изцяло от алуминий, като междуосието е с 20мм по-късо спрямо 812 Superfast. И е изцяло ново, като са използвани и преси за някои от важните компоненти, за да се подобри здравината и да се намали теглото.

Резултатът е, че шасито е с 15% по-твърдо спрямо 812 Superfast, но без да се увеличи теглото. Използвана е и втора сплав от 100% рециклиран материал, която е внедрена в рамката на трансмисията и това намалява и вредните емисии при производството със 146кг. CO2 за всеки автомобил. Запазени са механичните характеристики на трансмисията. Самата тя 8-степенен DCT.

Ferrari 12Cilindri използва и много технологии. Сред тях е ABS Evo, която дебютира на 296GTB. Има и още Virtual Short Wheelbase, slide Slip Control, Aspirate Torque Shaping и „електронни" спирачки, т.е. педалът не е свързан механично със спирачната система. 12Cilindri има и независимо завиване на 4-те колела, за още по-голяма маневреност и стабилност.

Ferrari 12Cilindri ще се предлага и в кабрио версия. Цените са съответно 395 000 евро и 435 000 евро преди екстрите. Клиентите получават 7 години пълно обслужване на автомобила.