Lidl и „Капачки за бъдеще“ с обща кампания в подкрепа на детското здраве
Секция: Здраве
17 Май 2024 14:09
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Lidl и „Капачки за бъдеще“ с обща кампания в подкрепа на детското здраве Потребителите вече имат възможност да подкрепят каузата на „Капачки за бъдеще“, като дарят сумата за върнатите си опаковки в магазините с автомати за обратно приемане на пластмасови бутилки и кенове на Lidl

/КРОСС/ Лидл България и фондация „Лазар Радков", която управлява инициативата "Капачки за бъдеще", разширяват съвместното си партньорство с нова кампания. От днес всички потребители, които връщат за рециклиране пластмасови бутилки и кенове в магазините на веригата, ще имат възможност да дарят сумата в подкрепа на каузите на „Капачки за бъдеще".

Дарението се случва чрез автоматите за обратно приемане на бутилки и кенове, разположени в 20 магазина на Lidl. Чрез новата опция потребителите ще могат да избират дали да дарят стойността на ековаучера, който получават за своите опаковки, или да го използват както досега - за пазаруване в магазина. В случай че изберат да подкрепят „Капачки за бъдеще", потребителите получават документ за дарение за съответната сума.

 "Като връщаме за рециклиране ненужните вече пластмасови бутилки и кенове, с едно просто действие ние можем да направим едновременно две добри дела - да пазим природата и ресурсите и да подкрепяме социални кампании в полза на детското здраве. Предприехме тази следваща стъпка в партньорството с „Капачки за бъдеще", което стартирахме в края на миналата година, защото споделяме общи ценности и вярваме в силата на доброто. С тази нова функционалност на нашите автомати даваме лесна и бърза възможност на хората да постъпват отговорно и да допринасят за едно по-добро утре за всички нас", каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Събраните средства ще се използват за различни кампании на фондацията в подкрепа на детското здраве - оборудване на родилни отделения, реновиране на детски отделения, обучения на деца на първа долекарска помощ и реакция при злополуки, бедствия и аварии и др.

"Вярвам, че е отговорност на всеки един от нас да се грижи за околната среда и когато има налична възможност чрез рециклирането да се генерират средства, които помагат да се спасяват животи и особено детски животи - още по-добре!", каза Лазар Радков, основател на инициативата „Капачки за бъдеще".

Съвместното партньорство на Лидл България и „Капачки за бъдеще" стартира през декември 2023 г. с поставянето на специални съдове за връщане на капачки в магазините с автомати за обратно приемане, а само месец по-късно обхваща всичките магазини в страната. До момента събраните капачки в търговската мрежа на Lidl са близо 10 тона, което се равнява на приблизително 10 милиона капачки.

Автоматите за обратно приеманр на пластмасови бутилки и кенове Лидл България постави в рамките на свой пилотен проект, който към момента включва 20 магазина в 14 града в страната. Интересът към инициативата е голям и само малко повече от година след старта, събраните опаковки надхвърлят 22 милиона - това са над 420 тона PET бутилки и над 85 тона алуминиеви кенове. Лидл България вече реализира и модела "бутилка в бутилка", при който влага материала от рециклираните в България PET бутилки, събрани чрез пилотния проект, в производството на нови бутилки за различни продукти под собствени марки, произведени от родни производители.

Повече за съвместната кампания на Лидл България и „Капачки за бъдеще": corporate.lidl.bg/darenie