Вероятността електромобил да удари пешеходец е три пъти по-голяма от кола с ДВГ
Секция: Автомобили
24 Май 2024 17:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Вероятността електромобил да удари пешеходец е три пъти по-голяма от кола с ДВГ

/КРОСС/ Анализ на британските пътнотранспортни произшествия в скорошно проучване заключава, че акумулаторните електрически превозни средства и хибридите са значително по-склонни да ударят пешеходци, отколкото превозните средства на газ или дизел.

Според данни, събрани от 32 милиарда мили BEV и HEV пътувания и над 3 трилиона мили, изминати с бензинови и дизелови превозни средства, проучването показа, че в извънградска среда електрическите автомобили по същество са също толкова вероятно да ударят ходещите хора, колкото и тези с вътрешно горене автомобили, въпреки че е три пъти по-вероятно да го направят в града.

Вероятно има няколко допринасящи фактора тук, но е доста странно да се види тази разлика между двете групи. Няма строго и бързо правило, което да обяснява този феномен, но използвайки някаква логика вероятно можем да определим какво се случва тук.

От една страна, особено в Обединеното кралство, електромобилите и хибридите са значително по-използвани за пътуване до и вградските центрове, където пешеходците са повече. От друга страна, все по-вероятно е електромобилите и хибридите да се купуват от по-млади и по-малко опитни шофьори.

Друг основен фактор е, че автомобилите, които се движат на батерии, са много по-тихи от превозните средства на газ или дизел, дори при компании, които инсталират системи за предупреждение за пешеходци, които издават шум при ниски скорости. Тези изкуствени звуци, излъчвани от електромобили и хибриди, са по-трудни за точно определяне на скоростта на колата и разстоянието до нея.
„Електрическите автомобили представляват опасност за пешеходците, тъй като е по-малко вероятно да бъдат чути от бензиновите или дизеловите коли" - каза Фил Едуардс, първи автор в изследването и професор по епидемиология и статистика в Лондонското училище по хигиена и тропическа медицина - „Правителството трябва да смекчи тези рискове, ако иска постепенно да спре продажбата на бензинови и дизелови автомобили. Ако се возите в електрическа кола, не забравяйте, че това е нов вид превозно средство. То е много по-тихо от класическите коли, а пешеходците са се научили да се движат по пътищата, като се вслушват в трафика. Шофьорите на тези превозни средства трябва да бъдат изключително внимателни."

Проучването се фокусира върху данните за пътнотранспортните произшествия в страната, като нализът включва 916 713 жертви на автомобилни катастрофи, от които около 13 процента са пешеходци. Около една четвърт от жертвите на пешеходци са в резултат на удар от автомобил, задвижван от акумулатор. Като се има предвид, че броят на изминатите мили с автомобили на газ и дизел е значително по-висок, една четвърт от всички катастрофи с пешеходци е гигантско число.