Lidl и Mastercard® връчиха стипендии на студенти в сферата на здравословното хранене
Секция: Здраве
14 Юни 2024 14:41
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Lidl и Mastercard® връчиха стипендии на студенти в сферата на здравословното хранене

/КРОСС/ Lidl и Mastercard подкрепиха две талантливи стипендиантки в рамките на фонд „Иди, учи и се върни"  на Сдружение Tuk-Tam в специално създадената от двете компании категория #ХраненеСмисъл. Стипендиите в размер на 10 000 лева получиха:

  • Ася Ризова, която впечатли журито с това, че поддържа кулинарен блог в Instagram /Asya's Kitchen/ с почти 6 000 последователи, че е бакалавър по психология и има опит в налагането на български бранд за иновативни здравословни продукти. Мисията ѝ е да разпространява здравословното хранене с личен пример и да го наложи в България като начин на живот сред младежите. Една от целите ѝ е да създаде и собствена готварска книга.

  • Йоанна Йорданова, която още от дете е запалена по готвенето и творенето на десерти. Завършва с бакалавърска степен по архитектура, а днес прилага познанията си по химия в друга сфера - тази на висшето сладкарство с иновативни техники и здравословни продукти. Мечтае смело - в бъдеще иска да основе международно призната сладкарска академия в България. Тя ще учи в топ академията за сладкарство Ecole Ducasse във Франция.

Фонд „Иди, учи и се върни" е инициатива на Tuk-Tam, която подкрепя мотивирани българи да учат магистратура в чужбина, като след това приложат наученото в България. Това са първите дарения от фонда, които ще бъдат посветени целево на една от най-важните теми за здравето и бъдещето на човечеството и планетата - храненето.

Образованието на тема хранене, здраве и устойчивост е поредната стъпка в дългосрочния ангажимент на Lidl под надслов #ХраненеСмисъл за предоставяне на селекция проверени, качествени, здравословни и устойчиви продукти на достъпна цена и за популяризиране на осъзнато хранене сред българите. Mastercard от своя страна е ориентирана към образование, приобщаване на момичета в професиите на бъдещето и подкрепа на дългосрочни екологични решения за хората и планетата. Двете компании избраха своите стипендиантки не само защото имат талант в кулинарията, но и защото демонстрираха ясна визия какво е „осъзнато хранене" и бяха убедителни как виждат собствения си дългосрочен принос върху средата и младите хора в България.