Американските корпоративните гиганти се насочват към пазара в Индия
Секция: СВЯТ
09 Август 2024 16:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Американските корпоративните гиганти се насочват към пазара в Индия

/КРОСС/ Индия се превръща в следващия голям залог за PepsiCo, Unilever и други корпоративни гиганти за пакетирани стоки, които искат да запълнят вакуума в растежа, оставен от неравномерното възстановяване в Китай, пише Reuters. Тъй като икономиката на Индия се разширява с най-бързите темпове сред големите нововъзникващи пазари, компаниите се опитват да обслужват разнообразната ѝ палитра, като лансират нови вкусове и варианти на размери, насочени към привличане на огромното население на страната и неизползвания селски пазар.

Докато през последното десетилетие компаниите бяха фокусирани върху продажбите в Китай, следващото десетилетие фокусът ще е Индия", каза Брайън Якобсен, главен икономист в Annex Wealth Management. „Трябва да отидете там, където демографските и икономически попътни ветрове духат в гърба ви." Големите компании за потребителски стоки, базирани в Индия, най-населената страна в света, разчитат на по-високите държавни разходи, по-добрия сезон на мусоните и възобновяването на частното потребление да подкрепят потребителските разходи, които да се възстановят през следващите тримесечия.

Очаква се това да повиши общия пазарен дял на петте водещи мултинационални компании - Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever и Reckitt - до 20.53% през 2023 г. от 19.27% през 2022 г., главно при грижите за бебетата, здравето на потребителите, козметиката, напитките и домакинските категории, според изследователската фирма GlobalData. Общият им пазарен дял в Китай се очаква да се свие до два 4.30% през 2023 г. от 4.37% през 2022 г., показват данните. Китай премина през дълъг и продължителен COVID. Те дори преминаха през кратък период на отрицателен растеж и след това растежът беше много бавен. В сравнение с това темпът на растеж в Индия, който се движи около 4%, изглежда като здравословен за бързооборотните потребителски стоки", каза К. Рамакришнан, управляващ директор в подразделението Worldpanel на Kantar. Както градският, така и селският сегмент в Индия отбелязват растеж, но селският се справя малко по-добре, каза той. Компаниите за потребителски стоки инвестират в Индия - PepsiCo лансира Kurkure Chaat Fills, от своя страна Coca-Cola подобрява опаковките си, за да увеличи срока на годност на своите продукти, а Nestle има планове да представи своята първокласна марка кафе Nespresso в края на годината.

В резултат на това проникването на Coca-Cola сред домакинствата в Индия се е увеличило с 24% за 12-те месеца, приключващи през юни, на PepsiCo с 12.7%, на Nestle с 6.7% и на Reckitt с около 3.8%, показват данни на Kantar. Mondelez International си партнира с марката бисквитки Lotus Biscoff, за да продава продуктите си и планира да пусне нови размери опаковки Oreo този месец. Компанията отчете около 5% ръст в категорията на шоколада в Индия през второто тримесечие. Coca-Cola също отбеляза двуцифрен ръст на обема в Индия, докато Unilever отчете последователно подобрение в страната. Регионът на PepsiCo в Африка, Близкия изток и Южна Азия отчете ръст, като компанията очаква Индия да бъде „голямото пространство за растеж" там. Резултатите контрастират със заглушения ръст на обема в региона миналата година за повечето от тези компании.