Лидл България с отличие за постиженията си в областта на многообразието, равнопоставеността и приобщаването
Секция: БЪЛГАРИЯ
22 Ноември 2024 16:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Лидл България с отличие за постиженията си в областта на многообразието, равнопоставеността и приобщаването

/КРОСС/ Лидл България получи поредно признание за практиките си в областта на многообразието, равнопоставеността и приобщаването (DEI) в Националните награди на Съвета на жените в бизнеса в България 2024. Проектът „Lidl Палитра" на смарт ритейлъра бе отличен в категория „Вдъхновяваща инициатива за интеграция на младите хора и реализиране на потенциала им в България". Ключово направление в него са програмите, насочени към приобщаване на представители на поколението Z и младежи от ромски произход към пазара на труда.

Като част от „Lidl Палитра" под името „Lidl Таланти" компанията развива няколко младежки програми, сред които практикантска, стажантска и трейни програма, насочени съответно към пълнолетни ученици и студенти. Техният фокус е върху предоставяне на възможност за кариерен старт, развитие на лични и професионални знания и умения, и създаване на мотивация за последваща реализация в България. В резултат от дейностите си по младежките програми през 2024 г., Лидл България отчита нарастващ интерес и позитивна обратна връзка. 95% от участниците в практикантската и стажантска програма споделят, че биха ги препоръчали на свои връстници, а 100% от стажантите заявяват, че биха избрали Lidl за свой работодател.

С цел приобщаване на младежи от ромски произход Лидл България развива партньорство с Фондация „Арете". Веригата осигурява стипендии в подкрепа на обучението на ромски младежи, включва се в летните лагери на Фондацията с модули за кариерно консултиране и подкрепя ежегодните ѝ благотворителни концерти.

Смарт ритейлърът достига до младите хора в страната и насърчава професионалната им реализация и чрез редица събитийни формати, сред които кариерни форуми, локални събития в малки населени места, практически инициативи и други.

За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 133 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.