Евтим Милошев в 134 СУ: Трансформацията на класическите модели на обучение е ключова в дигиталната епоха
Секция: Туризъм
20 Декември 2024 09:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Евтим Милошев в 134 СУ: Трансформацията на класическите модели на обучение е ключова в дигиталната епоха

/КРОСС/ Министърът на туризма Евтим Милошев взе участие в откриването на иновативна STEM среда в 134-то Средно училище „Димчо Дебелянов" - ORT School. В събитието се включиха и министърът на образованието проф. Галин Цоков, посланикът на Израел в България Йоси Леви Сфари и началникът на РУО-София-град д-р Ваня Кастрева.

Открито бе ново пространство, наречено улица „134.STEM", чието иновативно решение наподобява антична градска среда. То ще служи като зона за интегрирано обучение в природни науки, технологии, инженерство и математика, както и за развитие на ключови умения у учениците.

Министър Евтим Милошев подчерта, че трансформацията на класическите модели на обучение е ключова в дигиталната епоха. „Туризмът и образованието са две страни на една и съща мисия - обогатяването на личността. Това, което се случва тук, е пример за новата посока в мисленето и обучението. STEM пространствата подготвят младите хора за съвременния пазар на труда, включително в сферата на туризма", каза министър Милошев.

Проф. Галин Цоков акцентира, че тази STEM среда е част от мащабна инициатива в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост, с инвестиции над 470 милиона лева. „Програмата предвижда създаването на STEM пространства в над 2200 училища в България. Но успехът зависи от това как ги използваме - и вашето училище вече демонстрира как иновациите могат да преобразят образованието", заяви той.

Новата STEM среда включва и кабинет по конструиране и роботика, който ще предоставя на учениците възможности да развиват технологични и инженерни умения, подготвяйки ги за професиите на бъдещето.