Над 96% от клиентите на Lidl се доверяват на собствените марки колбаси на веригата
Секция: БЪЛГАРИЯ
06 Януари 2025 14:32
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 96% от клиентите на Lidl се доверяват на собствените марки колбаси на веригата Високото съдържание на месо и сертификатите за качество са ключови за българския потребител

/КРОСС/ 6 януари 2025 г. Над 96% от клиентите на Lidl се доверяват на собствените марки колбаси на веригата. Това показва проучване, проведено в периода 2-18 август 2024 г. сред 88 хиляди потребители в приложението Lidl Plus. Повече от половината участници посочват, че процентът на съдържание на месо е най-важната характеристика за качеството на колбасите, следван от вкуса и вложените съставки. Страната на произход и липсата на механично отделено месо (МОМ) също са сред ключовите показатели за високото качество на колбасите, според участниците в проучването.

„Изключително сме удовлетворени от високата оценка на нашите клиенти. Доверието, което те ни гласуват, се дължи на постоянните усилия да поддържаме неизменно високо качество, дори в ниския ценови сегмент. Непрекъснато адаптираме асортимента спрямо потребителското търсене и предлагаме както традиционни, така и нови и интересни продукти като част от тематичните ни седмици", заяви Даниел Сталев, мениджър „Стоково снабдяване" в Лидл България.

Най-голям процент от хората (29,4%) пазаруват шунка и бекон, а 26,8% предпочитат луканка и шпеков салам. На трето място по предпочитания се нареждат кренвиршите и надениците - с 16,3%, а деликатесите като пастърма и филе „Елена" са най-честият избор на 13,9% от клиентите на Lidl. Последно място с дял от 13,6% заемат колбасите от тематичните седмици на ритейлъра.

При избора на колбаси особено голямо значение имат и сертификатите за качество, които притежават продуктите. 39,2% от потребителите казват, че утвърден стандарт „Стара планина" и „Защитено географско указание" са задължителни и влияят на избора им в магазина.

На българския пазар Lidl предлага четири собствени марки месни специалитети. Сред тях е любимата на хиляди потребители продуктова линия „Родна стряха", която залага на традиционни вкусове, включително и по защитени рецепти, с които се опазва националното наследство в колбасите и старите български рецепти. Pikok е марката с най-голямо разнообразие - от кренвирши и наденици до варенопушени ребра и бирени пръчици. Брандът предлага и няколко продукта под марката Pikok Pure, които са без консерванти, овкусители, и са с минимум 90% месо. Продуктите на марката Dulano са с над 95% съдържание на месо при варените шунки - премиално немско качество, без изкуствени подобрители, овкусители и оцветители. Baroni пък е най-достъпната в ценово отношение марка, която въпреки по-ниската си цена покрива всички критерии за качество без компромис и без МОМ.

Благодарение на високите стандарти за качество, собствените марки  колбаси на Lidl редовно получават висока оценка от потребителите в България. Това показва и маркетингово проучване ЮГов Си Пи България*, според което Lidl е №1 магазин за кренвирши, шунка, малотрайни колбаси и суровосушени колбаси в България по обем на продажбите**. Проучването е национално представително сред 2500 домакинства от цялата страна и обхваща периода януари--юли 2024 г.

 

* GfK consumer panel вече е ЮГов Си Пи България ЕООД.

**Лидл България е №1 магазин за колбаси  в България по обем на продажбите (в кг)  в категории „Шунка", „Кренвирши", „Малотрайни колбаси" и „Суровосушени колбаси" при домакинствата, пазаруващи съответната категория. Това сочат данните от национално представително маркетинговото проучване на Югов „Потребителски панел", проведено в периода януари - юли 2024 г. сред 2500 домакинства от цялата страна. Виж още на lidl.bg/kolbastik.

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 134 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.