Стартира третото издание на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“
Секция: ЛЮБОПИТНО
20 Януари 2025 11:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Стартира третото издание на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“  За поредно издание Lidl предоставя стипендии за петима участници в програмата

/КРОСС/ Третото издание на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване", организирана от Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ) и Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски", бе официално открито на 17.01.2025 г. Това е единствената сертифицираща обучителна програма по темата в страната, която и тази година се провежда с подкрепата на Лидл България. 21 професионалисти от различни бизнес направления в корпоративна и неправителствена среда са участниците в актуалното издание на инициативата.

Петимата стипендианти, които тази година ще бъдат част от Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване" с пълни стипендии, осигурени от Lidl, са представители на тематична медия и неправителствени организации. Тяхната цел е да допринесат за мултиплициране на знанията в сектора, който представляват  в партньорство със заинтересовани страни. Lidl подкрепя цялостно провеждането на Академията като част от програмата си за многообразие и включване „Lidl палитра". С нея Лидл България цели да насърчи активния диалог по темата за ползите от многообразието и политиките за стимулиране на приобщаваща среда, равни възможности и недопускане на дискриминация.

„Ролята на участниците в подобни инициативи е ключова, защото през знания и критично мислене те проправят път на толерантността. Във времена на натиск върху ценностите, подобни инициативи показват кои организации ще останат подкрепящи работодатели, предлагащи среда на приемане и доверие, прилагайки принципите на равнопоставеност и приобщаване", каза Катерина Шопова, директор „Човешки ресурси" в Лидл България.

Академията включва общо седем модула или 56 учебни часа. В програмата са включени теми като принадлежност, ползи от многообразието и приобщаването, преодоляване на неосъзнати различия, включваща комуникация и приобщаващо лидерство, правни аспекти на темата. В рамките на заключителния модул Lidl ще проведе сесия за въвеждането на проект по темата многообразие и приобщаване в организациите и ролята на неправителствения сектор в подобен процес.

Сред лекторите в Академията са представители на Стопанския факултет на СУ, бизнеса и неправителствения сектор като д-р инж. Боряна Манолова - главен изпълнителен директор на Siemens България, Северна Македония и Украйна, главния директор „Приобщаване и разнообразие" в Progress д-р Шърли Ноулс, председателят на борда на директорите на Shell България Камелия Славейкова, доц. Ив. Ангелов - преподавател в катедра Стопанско управление на СУ "Св. Климент Охридски", Гергана Иванова - основател и партньор в Рекламна агенция The Smarts директорът "Маркетинг и комуникации" за Централна и Източна Европа на Уникредит Виктория Блажева и други. Успешно завършилите ще получат сертификат и възможност да се включат в Алумни клуба на СЖББ.

"Инициативите, които СЖББ стартира, са устойчиви, актуални за времето си и качествени, изпълнени със стойност. Многообразието е важна част от изграждането на по-добро общество. Освен това е и въпрос на бизнес резултати и умение да се адаптираме по-добре с бизнес средата", сподели Цветанка Минчева, председател на СЖББ.

43 участници се сертифицираха през първите две издания на инициативата като броят им показва нарастващата значимост на културата на приемане на многообразието и наличието на подготвени хора за нейното утвърждаване в организациите, на пазара на труда и в обществото като цяло.

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 138 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.