Спаси София: нулеви глоби по ключови договори, зависимости и хаос в една от най-важните дирекции на Столичната община
Секция: Коментари
22 Януари 2025 12:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Спаси София: нулеви глоби по ключови договори, зависимости и хаос в една от най-важните дирекции на Столичната община

/КРОСС/ Тревожни разкрития за зависимости, бездействие и саботажи в най-важната транспортна дирекция на София направиха днес общинските съветници от Спаси София. По думите им, ключови договори за милиони с частни фирми са концентрирани в дирекция "Управление и анализ на трафика", като в същото време ефективен контрол по изпълнението им липсва. Цялата дейност е съсредоточена в ръцете на директора, за да може той еднолично да взима решения.

"Всички знаем за некачествените пътни маркировки, които се изтриват за няколко дни. През последните 4 години Общината е платила над 16 млн. лв. на частни фирми, а наложените санкции са едва 148 000 лв. или под 1%. Това е доказателство, че тази дирекция не работи в интерес на гражданите и това трябва да спре веднага! Именно желанието ни да прекъснем зависимостите е причината и за доноса пълен с лъжи, любезно предоставен в ръцете на ГЕРБ. Сбъркали са, че така ще ни сплашат или спрат." - категорично заяви Борис Бонев, лидер на Спаси София.

От партията показаха още конкретни примери за порочни практики и съмнения за действия, които са в ущърб на обществения интерес. Сред тях са договорите за десетки милиони левове за уличното осветление и светофарните уредби. "Наложените санкции за некачествено изпълнение и неработещо осветление са точно нула лева. Нула! Всички виждаме колко са тъмни улиците, по които се прибираме вечер, и как фирмите не покриват даже базовите изисквания за осветеност, залегнали им в договорите. Но според дългогодишния директор на структурата очевидно всичко е перфектно и на фирмите не трябва да се налагат глоби" - заяви общинският съветник Андрей Зографски.

От Спаси София сигнализират, че дирекцията умишлено е изпразнена от експерти за ключови дейности, за да бъде принудена Общината да възлага на частни фирми основни за трафика в София дейности по отношение на пътната безопасност, организацията на движението и контрола. По този начин дирекцията не покрива даже базовите си задължения, с които е натоварена спрямо Устройствения правилник на Столична община. „През последните 12 години Дирекция „Управление и анализ на трафика" (УАТ) функционира като феодализирана структура, доминирана от вечния директор. Всичко е умишлено централизирано, за да може именно тези договори за десетки милиони левове да продължат да бъдат без контрол. Управлението безконтролно е отдадено на частни фирми, а анализ на проблемите изцяло липсва." - категоричен е Борис Бонев.

По думите на Борис Бонев, всичко това води до сериозни проблеми в управлението на критичната за трафика инфраструктура в столицата. "Нужни са радикални промени и заедно с кмета Васил Терзиев работим по сериозни реформи в транспортното направление. Ще предложим в спешен порядък преструктуриране на дирекция "Управление и анализ на трафика", привличане на експерти и затягане на контрола над частните фирми. Работим и по нови договори с далеч по-строги условия за изпълнителите, които ще бъдат в полза на Общината и гражданите." - категоричен е председателят на общинските съветници на ПП-ДБ-Спаси София.

От Спаси София се зарекоха, че ще продължават да осветяват работата на дирекцията и скоро ще направят още разкрития за скандални действия и бездействия. "Общината трябва да бъде освободена от корупционни практики и зависими служители. Обезпаразитяването вече започна и е крайно време да се сбогуваме със служителите, които години наред работеха срещу софиянци, а в момента саботират всяко действие и проект на кмета и неговия екип. Служителите, които съвестно изпълняват задълженията си, могат да бъдат спокойни." - завършиха от Спаси София.