LG обяви финансовите си резултати за четвъртото тримесечие и цялата 2024 година
Секция: Технологии
24 Януари 2025 16:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
LG обяви финансовите си резултати за четвъртото тримесечие и цялата 2024 година Компанията постига най-високите си годишни приходи, благодарение на продължаващия ръст в домакинските уреди и автомобилните компоненти за девета поредна година

/КРОСС/ LG Electronics Inc. (LG) обяви своите финансови резултати за 2024 година, оповестявайки консолидирани приходи в размер на 87.73 трлн. Корейски вона и оперативна печалба от 3.42 трлн. Корейски вона. Това бележи пореден рекорд като най-висок годишен приход в историята на компанията.

Що се отнася до прихода, и бизнеса за домакински уреди, и този за автомобилните компоненти продължават своя растеж за девета поредна година, допринасяйки за най-високите приходи на компанията до момента. LG Home Entertainment Company and Business Solutions Company също бележат ръст в приходите си спрямо предишната година.

В оперативната печалба се наблюдава слаб спад в сравнение с миналата година, основно дължащ се на външни фактори като забавено възстановяване в глобалното търсене на домакински уреди и повишаване на логистичните разходи през втората половина на годината. Въпреки предизвикателствата, компанията поддържа стабилна структура на печалбите на годишна база. Тази стабилност е постигната чрез качествен растеж, благодарение на преструктуриране на бизнес портфолиото и оперативното предимство от ръста в продажбите.

2024 Бизнес резултати

LG Home Appliance & Air Solution Company регистрира оборот от 33.2 трлн. Корейски вона през 2024. След изненадващите 30 трлн. Корейски вона в годишните приходи за първи път преди две години, звеното продължава да демонстрира стабилни резултати, постигайки двуцифрен ръст в приходите през изминалата година. Оперативната печалба достига 2.04 трлн. Корейски вона, преодолявайки предизвикателството на повишените логистични разходи. Това са първите годишни резултати на звеното от 2021 година насам, които надхвърлят 2 трлн. оперативна печалба.

Качественият растеж на звеното се дължи на промени в бизнес моделите, които включват абонаменти за домакинските уреди и продажби директно към клиента. Приходите от абонаментите за домакински уреди се повишават с над 75% спрямо предходната година, приближавайки 2 трлн. Корейски вона. В допълнение, B2B сегментът, който включва отопление, вентилация и климатична техника (HVAC), продължава да се разширява.

LG Home Entertainment Company регистрира приход от 15.23 трлн. и оперативен приход от 315.9 млрд. Корейски вона през 2024. Продажбите на телевизори OLED бележи ръст в региони като Европа и Азия, водени от глобалните спортни събития. В допълнение, webOS-базираният бизнес за реклама и съдържание надминава 1 трлн. Корейски вона.

LG Vehicle Component Solutions Company регистрира приход от 10.62 трлн. Корейски вона през 2024, бележейки втора поредна година, в която секторът надминава приходи от 10 трлн. Корейски вона. Въпреки временното забавяне в търсенето на електрически автомобили, звеното демонстрира стабилен ръст на приходите за девета поредна година, въпреки големия брой неизпълнени поръчки. Въпреки това, оперативната печалба спада до 115.7 млрд. Корейски вона, в сравнение с предходната година, като основна причина са повишените производствени цени за нови поръчки и R&D инвестиции, насочени към преминаване към софтуерно дефинирани превозни средства (SDV).

LG Business Solutions Company регистрира приход от 5.69 трлн. Корейски вона през 2024, с оперативна загуба от 193.1 млрд. Повишаването на приходите се дължи на фокус върху персонализираните търговски дисплеи за сектори като хотели, магазини, бизнеси и училища, както и първокласни IT продукти като LG gram. Въпреки това обаче, звеното продължава да регистрира оперативни загуби в следствие на повишаващите се цени на производствените суровини за ключови продукти и интензивна конкурентна среда на пазара.

2025 Бизнес посоки

LG устойчиво ще преследва качествения растеж чрез иновации в бизнес портфолиото, въпреки драстичните промени на международния пазар и конкурентната среда. След прегрупирането на бизнес оперативните звена на компанията в края на миналата година, LG цели да усъвършенства синергията между своите бизнеси и да подобри операционната ефективност. В допълнение, LG ще се фокусира върху засилване на основната конкурентоспособност на своите бизнеси в посока качество и цена, докато изгражда стабилна структура.

LG Home Appliance Solution Company планира представянето на нови продукти с локална спецификация и AI приложения, с което цели да увеличи продажбите чрез увеличаване продажбите на своите основни серии. Звеното ще подобри и своите смарт решения за дома, за да постигне целта си „Zero Labor Home, Makes Quality Time." В допълнение, абонаментните бизнеси ще се развиват активно извън Корея, Малайзия и Тайван, за да включат Тайланд, Индия и други региони, устойчиво създавайки нови възможности.

LG Media Entertainment Solution Company цели да увеличи продажбите на първокласни продукти като OLED и QNED, докато гарантира разнообразни потребителски изживявания чрез AI функции. Звеното ще интегрира операции на LG бизнеса, базиран на екрани - включително телевизори, IT устройства и информационни дисплеи - за да подобри синергията между хардуера и бизнес платформата. В допълнение, webOS ще бъде разработена в интегрирана платформа за съдържание и услуги, за употреба както в дома, така и извън него, чрез устойчиви инвестиции в съдържанието и разширяване на партньорската мрежа.

LG Vehicle Solution Company цели да постави фокус върху развитието си отвъд доставчик на компоненти за автомобили и да се превърне в доставчик на иновативни решения за цялостното изживяване в автомобила. Звеното ще се фокусира в затвърждаване на SDV възможностите си, подготвяйки се за бъдещето. Ще се цели и към поддържане на стабилни приходи на базата на натрупаните поръчки, докато подобрява печалбата чрез усъвършенстване на продуктовия микс и цялостни подобрения в операционните процеси.

Новосъздаденото звено LG Eco Solution Company цели да развие значително LG HVAC бизнеса в глобален топ играч, използвайки ключовата си технологична конкурентоспособност във важни компоненти като мотори и компресори. Звеното ще се фокусира върху изграждането на локална само-устойчива продуктова система и разработването на решения за конкретните региони. Ще предлага цялостни решения, оптимизирани за различни пространства, включително индустриални, търговски и жилищни обекти, варирайки от големи охладители до комерсиални и жилищни климатици.