Yettel отбелязва 15% ръст в продажбите на мобилни телефони през 2024 г.
Секция: Технологии
31 Януари 2025 12:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Yettel отбелязва 15% ръст в продажбите на мобилни телефони през 2024 г.

/КРОСС/ 

  • Увеличава се търсенето на 5G телефони, като 90% от продажбите във високия и високия среден клас са на такъв тип устройства 

  • 40% от всички покупки на смарт часовници са в последните три месеца на годината

  • Българите залагат на по-тъмните и консервативни нюанси при избора на смартфон

 

Продажбите на мобилни телефони в портфолиото на Yettel бележат значителен ръст през 2024 г., като спрямо предходната година увеличението достига 15%, сочат данните на компанията. Сред най-предпочитаните марки от българските потребители са Samsung, Xiaomi, Apple, Motorola и Honor. 

 

Анализът на цветовите предпочитания разкрива интересна динамика - тъмните и по-консервативни нюанси, като черно и синьо, продължават да доминират на пазара. През миналата година синият цвят измества сивия, чийто дял намалява от 13% през 2023 г. до 7% през 2024 г. Любопитен ръст се наблюдава и при жълтите телефони, които от символичните 0.2% през 2023 г. вече се равняват на близо 4% от продажбите. В същото време, популярността на лилавите модели значително спада (от почти 4% през 2023 г. до малко над 1.5% през 2024 г.), а червеният цвят се нарежда в дъното на класацията, като най-малко предпочитаният нюанс за изминалите 12 месеца. Важно е да се отбележи, че разпределението при най-търсените цветове зависи не само от потребителските предпочитания, но и от това какво производителите предлагат на пазара като възможности.

 

"Освен промяната в някои от цветовите тенденции, пазарът демонстрира и сериозна еволюция по отношение на технологиите - над 90% от общия дял на продажбите във високия и високия среден клас вече са на устройства с 5G свързаност, което представлява над 20% ръст спрямо 2023 г.", коментира Орлин Поляков, мениджър „Управление на портфолиото с устройства". „Тези данни са категоричен атестат за нарастващите дигитални нужди на българския потребител, който все повече търси модерни устройства с достъп до иновативни, високоскоростни технологии."

 

Продажбите на смарт часовници растат с 36% на годишна база

Интересът към носимите устройства, смятани за бъдещето в света на умните технологии, отбелязва значителен ръст спрямо данните от 2023 г. - цели 36%. Един от основните двигатели на това увеличение е нарастващата популярност на LTE моделите с поддръжка на функцията multiSIM, чиито продажби са се увеличили с 29% през миналата година. Значителният ръст на потребителите, които използват услугата multiSIM в мрежата на Yettel - приблизително 34% повече спрямо 2023 г., затвърждава и тенденцията за търсене на все по-голяма автономност на смарт часовниците от смартфоните. Yettel е и единственият телеком в България, който предлага услугата MultiSIM за Apple Watch.  

 

Средната стойност на закупените смарт часовници също бележи ръст от около 10%, като основният фактор за това е увеличаването на разнообразието на продукти в премиум сегмента (над 1000 лв.) на основните марки Apple, HUAWEI и Samsung. Това е ясен сигнал, че потребителите са все по-склонни да инвестират във висок клас носими устройства, които предлагат усъвършенствани функционалности и по-качествени материали.

 

По отношение на дизайна, разпределението на продажбите между модели с типично мъжки и дамски характеристики е сравнително балансирано - 55% от закупените устройства са с по-голям и масивен корпус, тъмни цветове и по-голямо тегло, докато 45% са модели, предназначени основно за дамите.

 

Очаквано, периодът, в който са закупени най-много смарт часовници през 2024 г. (40% от всички), е последното тримесечие на годината, което съвпада с периода на ноемврийските и коледните оферти.

 

Друга интересна тенденция, отразяваща както потребителските нагласи, така и ефектите от конкретни политики на производителите, е увеличението при продажбата на адаптери за зареждане с около 20% спрямо 2023 г. Основната причина за това е продължаващата практика на редица компании да премахват зарядните устройства от кутиите на своите смартфони като част от политиките си за опазване на околната среда.

 

Сред най-търсените аксесоари за мобилни устройства през 2024 г. продължават да доминират стъклените протектори и калъфчетата за телефони, което показва нарастващото желание на потребителите да защитят своите нови устройства. В комбинация с увеличеното търсене на адаптери за зареждане, тези три категории формират около 60% от всички продажби на аксесоари в търговската мрежа на Yettel през изминалата година.

 

За Yettel

Yettel е част от e& PPF Telecom Group - партньорство между PPF Group и Emirates Telecommunication Group (e&), фокусирано върху предоставянето на отлични телекомуникационни услуги и дигитално потребителско изживяване за клиентите в Централна и Източна Европа. 

 

В България Yettel свързва над 3 милиона потребители с хора, устройства и бизнеси.

Компанията има повече от 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от

населението на страната.

 

В изпълнение на своята мисия да бъде партньор на хората в света на технологиите, Yettel

осигурява на своите клиенти цялостна екосистема от продукти и услуги, заедно с

изключително клиентско изживяване.

 

За повече информация: Yettel.bg.