Кола се вряза във влака София-Кулата на жп прелеза край Перник. Как се стига до поредния тежък инцидент на релсите
Секция: БЪЛГАРИЯ
13 Февруари 2025 12:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кола се вряза във влака София-Кулата на жп прелеза край Перник. Как се стига до поредния тежък инцидент на релсите

/КРОСС/ Системата за безопасност на прелеза край Перник е добра. Това заяви в ефира на „Здравей, България" Емил Симеонов, ръководител на направление „Инспекция и безопасност на правилата" в НКЖИ за катастрофата с бързия влак София - Кулата.

Инцидентът стана в сряда между селата Кондофрей и Стефаново. По чудо оцеляха жена и 10-годишната ѝ дъщеря, след като автомобилът, с който те пътували се забил в минаващия влак. Прелезът е без бариера, а че идва железница предупреждава само звуков и светлинен сигнал. Въпреки че системата е била в изправност, семафорът е и светел в червено и е издавал звуци, жената не е спряла и е последвал жесток удар, за щастие страничен, а не челен.

Влакът в този участък се движи с висока скорост от 100 км/ч. Не знам каква е причината шофьорката да не спре на прелеза. Той е слабо натоварен. При последното преброяване през 2021 г. през него са преминали 118 моторни превозни средства, 15 автобуса и 2 каруци. Поради тази причина той е четвърта категория, който е с автоматична прелезна сигнализация. Той се задейства от самия влак. На спирачно разстояние около километър са поставени датчици, които задействат прелеза. На него има две червени светлини, които са с по две жички. Когато прелезът остане неосветен, тогава се затваря и съответния светофор който подава сигнал към машинистите. Това означава, че влакът трябва да мине с 15 км/час, обясни Симеонов.

И допълни, че пътниците от влака са прекарали 3 часа на полето след инцидента. По думите му е можело машината да дерайлира, което за щастие не се случило.