Износ на български компании с Lidl за над 106,5 млн. лв. през 2024 г.
Секция: ИКОНОМИКА
18 Февруари 2025 15:26
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Износ на български компании с Lidl за над 106,5 млн. лв. през 2024 г. Близо 22% е ръстът в оборота спрямо 2023 г.

/КРОСС/ Над 106,5 млн. лв. достига оборотът, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на Lidl за 2024 г. Експортният оборот бележи значителен ръст от 21,7% спрямо миналата година.

През 2024 г., благодарение на партньорството си с Lidl, своя продукция са изнесли общо 39 български компании в 28 държави. 

„Българските стоки стават все по-търсени в европейската мрежа на Lidl. Горди сме и много удовлетворени от тези успехи на нашите български партньори. Заедно бележим не само ръст в експортния оборот, но и значителен ръст в обема на изнасяните стоки, което е сигурен знак, че продуктите на родните производители са с достатъчно високо качество и покриват всички европейски изисквания. Продължаваме да работим съвместно, за да осигуряваме нови възможности за развитие и растеж на българските производители", каза Драгомир Илиев, управител „Стоково снабдяване" в Лидл България.

Италия води по ръст на експортния оборот през 2024 г. с увеличение от над четири пъти на годишна база и поръчани значителни обеми от оризови вафли и оризов чипс, сурови барчета, млечни продукти, питки за хамбургери, сладкарски изделия и др. Във Великобритания износът на български стоки с Lidl за 2024 г. нараства над двойно (+234%) спрямо 2023 г., като сериозно увеличение на обемите има при зелените маслини с бадем, тестени изделия, питки за хамбургери и ориенталски млечни продукти като лабне. Основно заради увеличение на обемите българско слънчогледово олио, Кипър отчита ръст на експортния оборот от над 151% за миналата година. Сериозен интерес към продуктите на български производители има и в Латвия (143% ръст на оборота), Ирландия (139% ръст), Швейцария (над 107% ръст) и Австрия (над 80% ръст).

Сред най-изнасяните продукти в мрежата на Lidl за 2024 г. традиционно са хляб и печива, олио, различни млечни продукти, оризови вафли и чипсове, различни захарни изделия като шоколирани ядки, кифлички и козуначени изделия и др.  Близо 3 пъти се е увеличил и износът на плодове и зеленчуци спрямо предходната 2023 г. 

Сред компаниите, които за първи път изнасят съвместно с Lidl, e Фикосота Фууд ЕАД, която реализира своите брускети и чипсове в мрежата на смарт ритейлъра в 8 европейски държави. 

Собствените марки на Lidl са добре познати на потребителите в другите европейски държави и по тази причина са успешен инструмент, чрез който български производители, партньори на Lidl, лесно достигат до нови пазари и получават многократно по-големи възможности за реализация на своите продукти.  

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 136 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.