Mercedes обръща курса назад от отделна гама EV и обозначение „EQ“
Секция: Автомобили
25 Февруари 2025 15:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Mercedes обръща курса назад от отделна гама EV и обозначение „EQ“

/КРОСС/ Новите модели на Mercedes-Benz ще предлагат както изцяло електрически, така и с двигатели с вътрешно горене, в обратна посока на досегашната стратегия, която доведе до отделна гама EQ за E- и S-Class седани и SUV модели. EQ вече няма да бъде основното обозначение за електромобилите.

Новите модели на Mercedes ще имат както електрически, така и базирани на ICE версии, като "EQ Technology" ще се използва като етикет за EVs и "EQ Hybrid Technology" за plug-in хибриди, каза говорител на компанията на 21 февруари. Например, изцяло електрическата версия на новия CLA, която идва до средата на годината, ще се нарича „CLA с EQ технология".

Mercedes е продал 12 391 EQE в Европа през 2024 г., според данни на Dataforce, което е спад от 21 процента спрямо 2023 г. Той е продал 45 772 модела E-Class, което е увеличение от 32 процента спрямо 2023 г.

Автомобилните производители се чудят сега дали да създават отделни модели EV и ICE по време на прехода към електрификация и как да ги нарекат. Mercedes има отделни модели EQ за гамата E- и S-класа от най-висок клас, но изцяло електрическите автомобили с компактни и средни размери имат същия стил на каросерията с префикс EQ, като EQB, който е електрическа версия на GLB SUV.

BMW до голяма степен разгърна мултиенергийна стратегия, с изключение на iX електрическия голям SUV, който се различава от базирания на X5 ICE SUV. Той използва „i", за да сигнализира за изцяло електрически варианти като iX3, но не е ясно как ще назове идващата гама от електромобили на платформата Neue Klasse.

Първите електромобили на Audi, големият SUV E-tron и големият спортен седан E-tron GT, бяха отделни модели със собствени имена. По-късно Audi реши да промени имената на моделите, така че електромобилите да използват четни числа, като A4 или Q6, а моделите с ICE да бъдат нечетни, като A3 или A5 - но наскоро от марката Volkswagen Group казаха, че ще се върне към традицията си да използва числа за сигнализиране на сегменти, независимо от задвижването.

Източник: auto-press.net