България се присъединява към Туристическия иновационен хъб на Mastercard
Секция: Туризъм
05 Март 2025 15:59
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
България се присъединява към Туристическия иновационен хъб на Mastercard Министерството на туризма ще използва технологиите и активите на глобалната технологична компания за анализ и развитие на туризма в България

/КРОСС/ Министърът на туризма на България се споразумя с Mastercard за участие на България в Туристическия иновационен хъб на компанията - международен център за иновации в туризма, базиран в Мадрид, който насърчава устойчивото развитие на сектора в градове и държави, стремящи се да използват интелигентните решения на дигиталната икономика за привличане на посетители. Министър Мирослав Боршош подписа споразумението за присъединяване на България към Mastercard Tourism Innovation Hub с г-н Никола Вила - изпълнителен вицепрезидент, стратегически растеж и глобален ръководител на публичния сектор в Mastercard. Меморандумът за разбирателство се сключи на престижното международно туристическо изложение ITB в Берлин, където както България, така и Mastercard представиха своите туристически стратегии и предложения.

„Информацията остава стратегически най-важният инструмент за развитието на един толкова конкурентен сектор, какъвто е туризмът. Предоставянето на актуални и лесно достъпни данни в реално време е важно за всички заинтересовани страни в туризма в тази динамично развиваща се среда", подчерта министър Мирослав Боршош.

Безплатното включване на Министерството на туризма в Туристически Иновационен Хъб (ТIH) на Mastercard е първа стъпка към нов етап за осъществяване на планирането и изпълнението на политиките на национално ново, базирани на данни. Туристически Иновационен Хъб е инициатива за развитие и трансформация на глобалната туристическа индустрия, като я прави приобщаваща за развиващи се пазари, зелена и устойчива на промени, чрез предоставяне на иновационни консултации на правителства и други различни заинтересовани страни в екосистемата на туризма.

Туристическият иновационен хъб си партнира с правителства, публични и частни организации по целия свят, включително Гърция, Испания, Хърватия, Коста Рика и други, като използва технологиите и аналитичните възможности на Mastercard с цел разработване на нов устойчив бизнес модел в полза на всички заинтересовани страни в туристическата индустрия, включително и на местния малък бизнес в дестинациите.

Наскоро аналитичното звено на Mastercard - Mastercard Economic Institute (MEI) - отчете чрез анализ на транзакционни и трафични данни експоненциално нарастващ интерес към нови дестинации, които съчетават най-популярните туристически обекти с привлекателни преживявания за туристи в близост до тях. В тази връзка България има значителен потенциал да предложи богат микс за краен качествен туристически продукт, съчетаващ културно-историческа памет, музикални традиции, вино и кулинария в комбинация с много други богатства и не на последно място с уникалните природни забележителности. И двете страни вярват, че това партньорството ще подпомогне позиционирането на България като водеща дестинация в Европа за 2025 г.

„Посрещаме с радост българското правителство в това партньорство с Mastercard Tourism Innovation Hub и го разглеждаме като решителна стъпка към засилване на дигитализацията в туристическия сектор на страната. Точно след голямото завръщане на международните пътувания, съвместното начинание ще изгради нов разказ за България и преживяванията, които тя може да предложи", - казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Албания, Северна Македония и Косово.

Сътрудничеството между частния и публичния сектор е по-важно от всякога за насърчаване на безпрепятственото движение, приобщаването и добавената стойност за потребителите и малкия бизнес.

Mastercard подпомага икономиките и овластява хората в над 200 държави и територии по света. Подкрепят широк спектър от дигитални разплащания, като правят транзакциите сигурни, лесни, интелигентни и достъпни. Техните технологии, иновации, партньорства и мрежи съчетават уникален набор от продукти и услуги, които помагат на хората, бизнеса и правителствата да разгърнат своя потенциал.