Министърът на туризма Мирослав Боршош се срещна с новоизбрания председател на АБТТА Петър Стоянов
Секция: Туризъм
12 Март 2025 14:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министърът на туризма Мирослав Боршош се срещна с новоизбрания председател на АБТТА Петър Стоянов

/КРОСС/ Министърът на туризма Мирослав Боршош проведе работна среща с новоизбрания председател на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) Петър Стоянов. Двамата обсъдиха възможностите за по-тясно партньорство между Министерството на туризма и АБТТА, както и ключови въпроси, свързани с развитието на сектора и функциите по надзор върху дейността му.

В рамките на разговора бяха засегнати теми като създаване на работещ механизъм, който да осигурява по-голяма финансова стабилност и защита в сектора, съвместни усилия за утвърждаване на България като конкурентна туристическа дестинация, мерки за насърчаване на устойчив туризъм, подобряването на бизнес средата за туроператорите и агенциите, диалога между бранша и контролния орган, както и мерки за повишаване ефективността на регулациите в сектора.

„Министерството на туризма и браншовите организации трябва да работят в синхрон, защото само така можем да гарантираме устойчивото развитие на сектора. България има огромен потенциал, който трябва да разгърнем заедно - с ясни политики, диалог и взаимна подкрепа. Туроператорите и туристическите агенции са ключов двигател за привличането на повече туристи и развитието на нови туристически продукти", заяви министър Мирослав Боршош.

От своя страна, Петър Стоянов подчерта ангажимента на АБТТА да бъде активен партньор в процеса на усъвършенстване на регулациите и добрите практики в бранша, както и в популяризирането на България на международните пазари.

Двамата обсъдиха създаването на по-модерен облик и развитието на националния туристически бранд „България". Акцент беше поставен и върху нуждата от дългосрочна маркетингова стратегия с отделни кампании за различните форми на туризъм, включително чрез медийни прояви и сътрудничество с инфлуенсъри.

Двете страни се договориха за бъдещи съвместни инициативи, които да засилят конкурентоспособността на българския туризъм и да гарантират стабилността на сектора.