България влияе на световния пазар за козметика
Секция: ЛЮБОПИТНО
09 Април 2025 20:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
България влияе на световния пазар за козметика Страната ни активно участва в подготовката на споразумение за глобалното ценообразуване

/КРОСС/ IN-COSMETICS GLOBAL отвори врати в изложбения център РАИ, Амстердам на 8 и ще продължи до 10 април.  Глобалното събитие за козметика, етерични масла и суровини за продукти за лична хигиена с над 1000 изложители, показващи най-новите постижения в науката, иновациите и устойчивостта, очаква да посрещне над 15 000 специализирани посетители от цял свят. На колективен щанд 12H30 Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика" (БНАЕМПК) представя своите членове: „БГ ОИЛС" ООД, „БРАЙТЕРС" АД, „ГАЛЕН - Н" ЕООД, „ДЕНИТА" ООД,  „ЕНЬО БОНЧЕВ ПРОДАКШЪН" ООД, „КАТЕКО" ООД. 

"Ние не сме изключителни, ние сме всеобхватни и това е толкова важно, защото имаме продукти, които отговарят на нуждите на пазарите и най-вече - правят хората по-красиви. Това е вдъхновяващо!", отбеляза Гергана Андреева, изпълнителен директор на БНАЕМПК. "Фирмите ни отново впечатляват посетителите, клиентите и партньорите с първокласни продукти, които трасират пътя на страната ни с нейното влияние върху световния пазар с етерични масла, аромати, козметика."

Българското участие се осъществява с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие". 

С глобалния пазар за красота, който се очаква да достигне приблизително 580 милиарда долара до 2027 г., Европа - заедно със САЩ - остава един от най-големите пазари за красота в света. В тези трудни времена на несигурност, въпреки забавянето на глобалната инфлация, потребителите възприемат по-предпазлив подход към покупките, за да компенсират намаления си разполагаем доход. Новата позиция на САЩ и партньорите допълнително усложнява ситуацията за бизнесите в различни сектори и бюти индустрията не прави изключение. Още COVID накара редица компании да преместят голяма част от веригата си за доставки извън Китай - в Мексико и Канада. Днес те играят важна роля за производството в САЩ и поставя всички страни в неблагоприятна позиция. Фирмите се подготвят за новата ситуация и обсъждат редица сценарии за реакция, които се надяват да не се налага да използват. Това е тема, която вълнува участниците в изложението и е предмет на разговори между настоящи и потенциални партньори. В тази „объркана" среда, всички от Амстердам призовават за единство. И компаниите с голяма капитализация, и малките бутикови производители - всички заедно са изправени пред това предизвикателство. 

„Тук на IN-COSMETICS GLOBAL все повече се чува, че сме „по-силни заедно". Това са сложни проблеми и целият бранш се включва. Няма сегмент, дори от най-големите компании, който да не е повлиян от средата на несигурност", коментира Гергана Андреева. „В Амстердам отново се говори за споразумение за глобалното ценообразуване, така че нашите региони да не се конкурират един срещу друг и е важно да участваме активно в него. Материалите и суровините, които внасят компаниите, са част от сложен процес и взаимовръзки - това е отвъд простото движение на стоки. Това са част от важните теми по проблемите на бранша на световно ниво", подчерта Гергана Андреева. „От друга страна Нидерландия, Германия и Скандинавските страни представляват значителни и влиятелни пазари за красота и са водещ тренд и през 2025 г. С българските производители на изложението сме особено ангажирани да задълбочим контактите си с тези важни региони", допълни изпълнителният директор на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика".

Заповядайте на българското участие в  Амстердам на IN-COSMETICS GLOBAL - Изложбен център РАИ, Амстердам, щанд 12H30 - което ще продължи до 10 април 2025 г.