Министър Караджов за вота на недоверие: Кабинетът не е нестабилен, не сме заложници
Секция: БЪЛГАРИЯ
16 Април 2025 18:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министър Караджов за вота на недоверие: Кабинетът не е нестабилен, не сме заложници Министърът коментира мерките за пътна безопасност

/КРОСС/ Стабилността на кабинета идва от одобрението на хората, които искат да има редовно правителство и мнозинство в НС, което да изработва законите, гарантиращи развитието на страната. Без определени закони, няма да ни отпуснат средствата по ПВУ, без други - няма да се осъществят важни реформи, а без трети - няма да има по-добра пътна безопасност. Не се чувстваме нестабилни, нито заложници. Това каза министърът на транспорта Гроздан Караджов в студиото на „Денят на живо" по NOVA NEWS.

„Целите, които си поставяме, се споделят и от опозицията - повече от половината депутати ще подкрепят решенията и действията на кабинета. В обозримо бъдеще няма да се стигне до смяна на правителството. Може да има нови и нови вотове, но това може би е някакво шоу за част от опозицията, която не намира себе си и търси одобрение чрез сценични средства", каза още той.

Реформи в транспорта

35-те мотрисни влака, които трябва да бъдат доставени в България, няма да се платят изцяло по ПВУ, тъй като самият план предвижда да се плаща както от механизма, така и от българския бюджет, обясни Караджов.

Той посочи, че очакваме да пристигнат 12 влака до август 2026 г., а останалите - до август 2027 г.

Нови мерки за пътна безопасност

Караджов каза, че корупцията винаги е една от причините за пътния травматизъм.

Той коментира, че най-много загинали са пешеходците - за миналата година са 104 души. И допълни, че България е на челните места по брой загинали на пътя в Европа.

Министърът каза, че предвидените мерки са насочени към системните нарушители.

Караджов каза още, че на всеки шест месеца ще бъдат калибрирани всички вградени кантари на тол управлението и всеки камион, който премине през такъв кантар, ще получава електронно глобата си.

По темата за влаковите катастрофи министърът каза, че целта му е чрез дисциплиниращи мерки те да бъдат сведени до минимум. И допълни, че започва обществена поръчка за двойни камери в жп транспорта.

Караджов коментира и казуса с Коридор 8 между Северна Македония и България. Той каза, че има подписано споразумение между двете страни, че тунелът ще бъде общ и ще бъде управляван от общ комитет. И допълни, че този орган трябва да кандидатства за финансиране пред Европейската инвестиционна банка".

„Северна Македония, за да изклинчи от ангажимента си към този натовски коридор и да насочат усилията си към Ниш, се опитва да ни баламосва с искания за технически срещи. Това са фалшиви аргументи. Северна Македония се опитва да баламосва европейските депутати и Европейската комисия", обясни министърът.