Министър Мирослав Боршош: Фокус в туристическата реклама на България трябва да е нематериалното културно наследство
Секция: Туризъм
03 Май 2025 15:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министър Мирослав Боршош: Фокус в туристическата реклама на България трябва да е нематериалното културно наследство Министърът на туризма Мирослав Боршош участва в откриването на 10-тото юбилейно издание на Фестивала на Чипровския килим, на площада в града

/КРОСС/ Официалната церемония по откриването на 10-тото юбилейно издание на Фестивала на Чипровския килим се състоя на площад „Чипровско въстание" в присъствието на областния управител на Монтана Калин Хайтов, представители на местната власт, жители и гости на града. В рамките на посещението си министър Боршош разгледа експозицията в Етнографския музей, изложбата на Чипровски килими и специална арт инсталация, разположена на хълма над града.

„Министерството на туризма поставя акцент върху нематериалното културно наследство. Чипровци е изключителен край с великолепието от багри и форми, втъкани в Чипровския килим. Огромна чест за нас, които служим на държавата, е да работим за запазване на това и да го развиваме. Това невероятно творение - Чипровският килим, трябва да бъде видяно от милиони по света и ще направим всичко възможно това да се знае, затова фокус в рекламата на България трябва да е нематериалното културно наследство. Наш дълг е и да го съхраним като традиция", заяви министър Мирослав Боршош.

Той обяви, че Министерството на туризма започва поредица от срещи с представители на местните власти в цялата страна, насочени към устойчивото развитие на сектора. Кулминацията ще бъде национална дискусия във Велико Търново през септември, посветена на ролята на културните елементи в туристическото позициониране на страната.

Министерството ще продължи да подкрепя инициативи, които съчетават автентичността на българските региони с иновативни подходи за развитие на туризма и привличане на нови посетители.