Предметът по добродетели и религии може да бъде въведен най-рано през учебната 2026/2027 г.
Секция: БЪЛГАРИЯ
06 Май 2025 08:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Предметът по добродетели и религии може да бъде въведен най-рано през учебната 2026/2027 г.

/КРОСС/  Предметът по добродетели и религии може да бъде въведен най-рано през образователната 2026/2027 година в първи клас, сподели пред публицисти в Пазарджик министърът на образованието Красимир Вълчев. Той добави, че това ще бъде напълно светско обучение. Министърът означи, че няма да има наложителен час по вяра, а наложително избираем час. Този термин звучи еклектично, само че той съществува от дълго време в системата и значи, че часът ще бъде от наложителния образователен проект, само че ще има опция за избор сред стратегиите. Задължително ще бъде час по положително, а не проучване на вяра в професионалния й смисъл, изясни Вълчев. Той добави, евентуално предметът ще се назовава " Доброделети и религии ".

По думите му " има подстрекателство,че надали не църквата ще влезе в учебно заведение ", само че акцентира, че " този час изрично ще се води от учители, квалифицирани от университетите ". Говорим за напълно светско обучение. Това, което предлагаме (като предмет) " Добродетели и религии " са две различни пътеки към една и съща цел - да създадем децата положителни, ценностно образувани. Нравственото развиване е цел на всяка просветителна система, сподели още министър Вълчев. Той уточни, че в сряда ще бъде показана стратегия, която ще бъде фокусирана към доста повече добродетели и нравственос, ще има детайли на проучване на вяра в познавателен и относителен аспект, плуралистично, а не догматично, само че акцентът ще бъде върху добродетелите.

Министърът на образованието разяснява и дуалната форма на образование. Според него годишният план-прием би трябвало да се съобрази с потребностите на бизнеса. " Имаме потребност от повече механически фрагменти. Недостигът им е най-големият проблем на социално-икономическото развиване. На 100 души, които се пенсионират, едвам 62-ма са младежите, които влизат, а при техническите фрагменти едвам 40, които ги заместват. Затова с план-приемът, със стипендиите, с дуалната форма на образование, с в допълнение финансиране на професионалните гимназии вършим по този начин, че да насочим повече паралелки и възпитаници в професионалното обучение ", сподели Вълчев.

По думите му също е значимо кариерното насочване, настройката на родителите и визитите на учениците в индустриални предприятия. В Пазарджик министърът посети открит урок на възпитаници от Начално учебно заведение " Васил Друмев ", ученическа образователна процедура по хлебопроизводство, лабораторна работа и дуално образование в Професионалната гимназия по химични и хранителни технологии /ПГХХТ. След това Красимир Вълчев се срещна с директори, учители и представители на бизнеса от района.