Обновиха туристическия маршрут към Преображенския манастир с нова маркировка
Секция: Туризъм
07 Май 2025 20:11
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Обновиха туристическия маршрут към Преображенския манастир с нова маркировка Това е втората инициатива от проекта на Българския туристически съюз и Kaufland България – „Не губи посоката“

/КРОСС/ Нова маркировка, 19 нови указателни табели и 2 информационни табла вече ориентират туристите по живописния маршрут Велико Търново - Преображенски манастир - с. Самоводене. Това е вторият възстановен туристически маршрут в рамките на съвместния проект между Българския туристически съюз (БТС) и Kaufland България - „Не губи посоката". Целта на инициативата е до края на 2025 г. да бъдат премаркирани над 400 км. туристически пътеки в цялата страна.

В деня на труда в обновяването се включиха доброволци от магазините на Kaufland в четири града - Велико Търново, Севлиево, Горна Оряховица и Габрово, както и представители на Български туристически съюз, Туристическо дружество „Трапезица 1902", както и кметът на село Самоводене Валентин Къндев. Разделени в две групи, с много желание и усмивки, те успяха да премаркират 9-километровото трасе около един от най-големите манастири в България - Преображенския.

Само преди месец беше възстановена и маркировката на туристическия маршрут от с. Желява до хижа Мургаш в Софийска планина. Той вече има 12 км. нова маркировка, 25 указателни табели и 1 информационно табло.

„Добрата маркировка е от съществено значение за безопасността в планината. Вярваме, че добрите условия на туристическите ни маршрути ще насърчат повече хора да прекарват свободното си време сред природата. Това е и целта на кампанията ни - да направим планините и туризма по-достъпни и предпочитани за отдих, защото времето сред природата е здраве - както за нас, така и за близките ни.", каза Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност".

За Kaufland България:

Kaufland България е търговската верига на дребно с най-богат асортимент от 24 хил. хранителни и нехранителни стоки. Годишният оборот на компанията е от над 2 млрд. лв. Тя е един от най-големите частни работодатели в страната с екип от над 7900 служители. През 2025 г. компанията разполага с 68 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната" се ангажира с различни социални и екологични дейности - от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.