Университетът за национално и световно стопанство ще бъде домакин на първия национален конгрес „Бранд България – гостоприемство в четири сезона“
Секция: Туризъм
09 Май 2025 21:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Университетът за национално и световно стопанство ще бъде домакин на първия национален конгрес „Бранд България – гостоприемство в четири сезона“

/КРОСС/ На 21 ноември 2025 г. в зала „Аула Максима" на Университета за национално и световно стопанство (УНСС) ще се проведе първият национален конгрес „Бранд България - гостоприемство в четири сезона". Събитието се организира от катедра „Икономика на туризма" към Университета и има за цел да обедини участниците на туристическия пазар около значението на здравния, бизнес, културен и развлекателен туризъм, като двигатели за националния просперитет и основа за икономическа, социална, екологична и технологична устойчивост на България на световната туристическа карта.

Конгресът ще бъде двадесетата поред инициатива на катедра „Икономика на туризма", посветена на устойчивото развитие на туризма в България. Той е част от последователната политика на катедрата за утвърждаване на бранд „България", чрез провеждане на форуми както в УНСС, така и на място - в туристическите райони, с локации като Банско, Велинград, Старозагорски минерални бани, Сандански, Несебър и предстоящ в Созопол.

Особен акцент по време на конгреса ще бъде поставен върху ролята на българските общини и местната изпълнителна власт, които в последните години показаха устойчивост и отговорност към развитието на туризма, дори в условията на здравна, политическа и икономическа нестабилност. Подкрепата на общините е ключова както за развитието на туристическите дестинации, така и за инвестициите, финансирани чрез приходите от туристически данък.

Съорганизатори на „Бранд България - гостоприемство в четири сезона" са Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (BAHE), Българската асоциация за туризъм (БАТ), представители на местната администрация, бизнеса и образованието от дестинации, като Банско, Велинград и др.

Конгресът ще събере представители на туристическия бизнес от различни типове дестинации - градски, термални, планински и морски, както и туроператори и млади таланти, чиято роля е ключова за създаването и популяризирането на съвременния образ на бранд „България".