Синдикалист: Информационната кампания за въвеждане на еврото беше „ужасно сбъркана"
Секция: ИКОНОМИКА
11 Май 2025 09:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Синдикалист: Информационната кампания за въвеждане на еврото беше „ужасно сбъркана"

/КРОСС/ Президентът има право да инициира референдум, референдумите са нещо много хубаво. Причината темата да е толкова актуална е липсата на информационна кампания. Това каза Мария Минчева - заместник-председател на Българската стопанска камара, в предаването „Говори сега" по БНТ.

Бизнесът отдавна е подкрепил въвеждането на единната европейска валута, допълни тя.

Според лидера на КТ „Подкрепа" Димитър Манолов информационната кампания за въвеждане на еврото е била „ужасно сбъркана".

„Дебатът беше ужасно сбъркан и над половината българи ги е страх, че от тази работа ще обеднеят, ще им заминат спестяванията, че стоките ще поскъпнат. Никой не ги освободи от този страх", заяви той.

Димитър Манолов заяви, че реформите в пенсионната система трябва да се правят с широк поглед напред. „Късите периоди в пенсионното осигуряване са 10-15 години, средносрочните са 20-30, а нормалният поглед е един трудов цикъл от около 40 години", поясни той.

Увеличението на осигурителната вноска трябва да се случи, но това трябва да се случи през широк дебат между бизнес и работници, заяви Манолов.

От пенсионната система трябва да бъдат извадени плащанията, които нямат общо с осигурителната система и непокрити с осигурителен принос.

Мария Минчева смята, че изготвянето на пътна карта за реформа в пенсионната система е задължително. Трябва да бъдат запушени пробойните, появили се през последните години, за да се видят реалните параметри на всичко, което влияе на приходите и разходите.

БНТ, „Говори сега"