Откъде могат да дойдат допълнителни пари за увеличения на заплатите в градския транспорт
Секция: Коментари
15 Май 2025 10:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Откъде могат да дойдат допълнителни пари за увеличения на заплатите в градския транспорт

/КРОСС/ Какво стои зад протеста на работещите в градския транспорт в София и откъде могат да дойдат допълнителни пари за заплати? Коментар на общинските съветници Симеон Ставрев от ПП-ДБ и Димитър Вучев от ГЕРБ в ефира на NOVA „Здравей, България".

Трябва да получат увеличение, но то не може да е за сметка на детски градини, училища. Предложението на кмета в началото беше да се дадат по 400 лв. на шофьорите и сервизните работници, където проблемът е най-голям. Тоест, че има недостиг на водачи е основното. Администрацията в четирите дружества е от 750 души, уточни Ставрев.

Всъщност искането е за 400 лева тази година, 500 догодина и 600 след това - точно 1500 на месец. След три години обаче. Всяко едно искане за по-високи възнаграждения, разбира се, е справедливо. Това е и нашата позиция. Естествено, то трябва да бъда в разумни граници. За едно нещо кметът Васил Терзиев е прав. Тези пари в момента не са разчетени в бюджета и трябва да бъда измислен начин, по който да бъдат. Според нашата сметка към настоящия момент приходната част на бюджета не е такава, каквато би могла да бъде. Тя може да бъде увеличена с приблизително около 15 милиона лева в направленията, в които става дума за транспорт. Като това ще компенсира част от тези пари, които те искат. Общата сума на увеличението, което се предлага в момента от тези 400 лева, е около 24 милиона за една година. А ако компенсираме с 15-16 милиона, сметката би могла да излезе. Така че пари има. Факт е, че 283 милиона е преходният остатък на бюджета от миналата година, поясни Вучев.

100 лева увеличение на заплата на месец за всичките тези 7000 души са 13 милиона на година. 400 лева са 52 милиона. В момента при разчет без никакви увеличения, само с предишните от миналата година, имаме над 25 милиона загуба в градския транспорт. Миналата увеличихме заплатите с 15%, което ни струва всяка следващата година, включително и тази - 50 милиона. Имат бонусна система, която средно на водачите се плаща по 291 лева на месец допълнително. Тя струва още 15 милиона. Не е вярно, че тези пари ги има. По текущите сметки в общината няма никакви такива средства, твърди Ставрев.

По думите му синдикатите трябва да отменят блокадите в София, защото протестът е незаконен.

Според Вучев Министерството на финансите не бива да „прехвърля топката" на общината.